آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات فعالان قرآنی در زنجان
کد خبر: 3972797
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات فعالان قرآنی در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات فعالان قرآنی تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات این عرصه به بیمه فعالان قرآنی مربوط می‌شود و تلاش خواهیم کرد تا افراد فاقد بیمه که به هر دلیلی از این فرآیند جا مانده‌اند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

بررسی مشکلات فعالان قرآنی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محمد ربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شب گذشته، 30 اردیبهشت‌ماه در جمع فعالان قرآنی اظهار کرد: برای اثربخشی و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی باید چالش‌ها و مشکلات مؤسسات و فعالان این عرصه به طور دقیق شناسایی و در معاونت قرآن و عترت وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گیرد.

وی به توانمندسازی مربیان و ارتقای تخصص آن‌ها تأکید کرد و افزود: با توجه به تغییر روش‌های آموزش و ذائقه مخاطبان باید توانایی مربیان نیز به‌روزرسانی شود و استفاده از ظرفیت‌ بخش‌های مختلف برای انجام فعالیت قرآنی از جمله تولید محتوا در بستر مجازی باید مورد توجه مسئولان موسسات قرآنی استان قرار گیرد.

این مسئول در مورد اختصاص اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت‌های قرآنی ابراز کرد: پیش از این اعتبارات وزارتخانه‌ به تناسب وسعت و جمعیت برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی استانی پرداخت می‌شد ولی در سال‌های اخیر رویه تغییر کرده است و حمایت‌ها به شکل برنامه‌محور است و استانی که طرح و برنامه و ارائه دهد، اعتبار دریافت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا برنامه‌های ملی مدون در استان داشته باشیم تا دبیرخانه آنها در استان مستقر شود، تصریح کرد: می‌توان در چند برنامه و جشنواره مسئولیت دبیرخانه را بر عهده گرفت که در زیرشاخه‌های آن برنامه‌های متنوع و متعددی اجرایی شود و شهرستان‌ها را نیز در ارائه طرح و برنامه فعال کنیم.

وی با تأکید بر تشکیل کارگروهی برای بررسی طرح‌ها و مشکلات حوزه قرآن تصریح کرد: یکی از مشکلات این عرصه به بیمه فعالان قرآنی مربوط می‌شود و تلاش خواهیم کرد تا افراد فاقد بیمه که به هر دلیلی از این فرآیند جا مانده‌اند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

احمدخانی با اشاره به تنوع اجرای برنامه‌های قرآنی در استان بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره ملی «معراج» در حوزه نماز، جشنواره «رمضان» و «بهار قرآن» از فعالیت‌های مهم این اداره بوده و امیدواریم در زمان برگزاری اطلاع‌رسانی از طریق موسسه‌های قرآنی برای جذب مشارکت بیشتر علاقه‌مندان انجام شود.

وی به برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در بخش قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: پیگیر این هستیم که استان به دبیرخانه ملی این جشنواره تبدیل شده و همه ساله این برنامه را در سطح ملی برگزار کند. همچنین جشنواره «شکوه شکیبایی» با محوریت حضرت زینب(س) نیز در سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha