تعامل عزت‌خواه با دنیا؛ لازمه رشد اقتصادی در سال ۹۴
کد خبر: 3000104
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
پیرمؤذن عنوان کرد:

تعامل عزت‌خواه با دنیا؛ لازمه رشد اقتصادی در سال ۹۴

گروه اقتصاد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: در صورتی‌که در سال ۹۴ بتوانیم براساس نرمش قهرمانانه، تعاملی عزت‌خواه با جهان برقرار کنیم شاهد رشد اقتصای کشور خواهیم بود.

کمال‌الدین پیرمؤذن، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بیان دیدگاه خود در زمینه اولویت‌های اقتصاد ایران در سال 94 پرداخت و اظهار کرد: اگر توفیق کشور در زمینه تعامل عزت‌خواه با دنیا با توجه به تئوری دیپلماسی نرمش قهرمانه که مقام معظم رهبری برای دولت ترسیم کرده‌اند و مطالبه ملت هم هست به بار بنشیند شکوفایی اقتصادی و رشد و توسعه ایران پرشتاب خواهد بود.

لوازم رشد اقتصادی در سال 94

وی افزود:‌ اما اگر این تعامل با دنیا کلید نخورد، به نظرم بایستی با استفاده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده‌اند، این کشور را با بهره‌گیری از اقتصاد درون‌زا و با افزایش یارانه تولید و حذف یارانه متمکنین و درآمد آن را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دادن، شاهد توفیقاتی در بخش صنعت و اقتصاد مولد باشیم.

پیرمؤذن تأکید کرد: البته بنده یقین دارم این توافق عادلانه که 80 درصد برد آن با ایران و 20 درصد با غرب است اتفاق خواهد افتاد و در اثر آن شاهد رفع محدودیت‌های بین‌المللی و افزایش مراودات با دیگر کشورها خواهیم بود که می‌تواند باعث افزایش ثروت کشور شود. همچنین استاندارد، کیفیت و رقابت در بازار کسب و کار بیشتر خواهد شد و نهایتا رشد اقتصادی و مشکلات معیشتی ملت، اشتغال جوانان و نقدینگی واحدهای صنعتی هم برطرف می‌شود.

ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  ادامه داد: اما اگر این اتفاق نیفتد، در صورتی‌که همگی به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی تمکین کنیم و گام به گام در این زمینه پیش برویم، در آن صورت می‌توانیم به تدریج مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.

نماینده اردبیل در خانه ملت در پایان تأکید کرد: البته مسائلی که عرض کردم در خصوص اقتصاد بود و در زمینه‌های دیگر به برکت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور ملت و دارا بودن انسجام داخلی، بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و دارا بودن دولتی مقتدر، مجرب و با انسجام داخلی می‌توانیم شاهد موفقیت بیشتر کشور در سطح خاورمیانه و دنیا باشیم.

captcha