توجه به بازار سرمایه یکی از پیش‌نیازهای تحقق حماسه اقتصادی است
کد خبر: 3314093
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

توجه به بازار سرمایه یکی از پیش‌نیازهای تحقق حماسه اقتصادی است

گروه اقتصاد: پیرمؤذن توجه به بازار سرمایه را یکی از پیش‌نیازهای تحقق حماسه اقتصادی دانست و اظهار کرد: امیدوارم اکنون که در سالگرد ۲۴ خرداد قرار داریم توجهات دولت به بازار سرمایه بیشتر شود.

کمال‌الدین پیرمؤذن، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور مبنی بر عدم دخالت دولت در بازار سرمایه و لزوم تقویت این بازار اظهار کرد: فاصله بین آنچه در بورس وجود دارد با آنچه باید باشد بسیار عمیق است و امیدوارم تیم اقتصادی دولت با رونق بازار کسب‌و‌کار و سیاست‌های حمایتی و حتی تبلیغی خود، زمینه‌های رونق بازار سرمایه را فراهم کنند.

پیگیر مشکلات بورس هستیم

پیرمؤذن افزود: افزایش شاخص‌های بورس منجر به رونق اقتصادی می‌شود و تحقق این امر نیازمند حمایت دولت است و امیدوارم همه کسانی که در این زمینه دارای مسئولیتی هستند در این راستا گام بردارند؛ چراکه اخبار بازار سرمایه خیلی دلگرم‌کننده نیست و به همین دلیل هم کمیسیون صنایع و معادن و هم کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص مراتب را به صورت جدی پیگیری خواهند بود.

وی عنوان کرد: بنده تردید ندارم که تحقق حماسه سیاسی، مقدمه تحقق حماسه اقتصادی است و امیدوارم اکنون که در سالگرد 24 خرداد، روز انتخاب دکتر روحانی با ریاست جمهوری و تحقق حماسه سیاسی قرار داریم توجهات به بازار سرمایه از جانب دولت بیشتر شود.

حل مشکلات اقتصادی نیازمند تعامل با سایر کشورهاست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: با توجه به نقش پررنگی که توسعه بازار سرمایه در توسعه اقتصادی یک کشور دارد، امیدوارم نگاه همه برنامه‌ریزی‌های تیم اقتصادی دولت و سایر مراجع مرتبط در جهت توجه ویژه به بورس باشد و این نهاد بتواند همه صاحبان سهام را با رونقش دلگرم‌تر کند.

پیرمؤذن در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حمایت دولت از بازار سرمایه اظهار کرد؟ واقعیت این است که بنده از افرادی هستم که تردید ندارم حل تمامی مشکلات به صورت بنیادی، از جمله مشکلات بازار بورس که در این مقطع خاص در دوره فطرت، رکود و انتظار است نیازمند تعامل عزت‌خواه کشور با دنیا است که امیدوارم این حرکت به بار بنشیند و دروازه‌های کشور به روی سرمایه‌گذاری‌های خارجی باز شده و ثروت‌ها به این کشور برگردد؛ در آن مقطع است که حرکت اساسی بازار سرمایه هم شروع خواهد شد.

ارتباط تنگاتنگ توسعه اقتصادی با توسعه بازار سرمایه

وی ادامه داد: مسئولان اقتصادی در مقطع کنونی باید با درایت و مدیریت هوشمندانه همه سعی خود را انجام دهند تا آسیبی به بورس نرسد؛ چراکه بنده اعتقاد دارم در تمامی کشورهای پیشرفته، توسعه سرمایه‌گذاری، رونق اقتصادی، ارتقای سطح معیشتی زندگی افراد و رشد اقتصادی، با توسعه بورس ارتباط تنگاتنگی دارد.

نماینده اردبیل در خانه ملت در پاسخ به پرسشی درباره آینده بازار سرمایه تأکید کرد: بنده معتقدم حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی را هم رقم خواهد زد و درست است که شرایط بورس در موقعیت کنونی امیدوارکننده نیست اما اندکی صبر سحر نزدیک است.

captcha