متسابقین خارجی از لحاظ حسن حفظ قوی بودند
کد خبر: 4202466
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
مهنا قنبری

متسابقین خارجی از لحاظ حسن حفظ قوی بودند

مقام اول رشته حفظ کل قرآن در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی جهان اسلام با بیان اینکه سطح مسابقات خیلی بالا بود، گفت: متسابقین خارجی از لحاظ حسن حفظ قوی بودند و بدون غلط و بسیار عالی آیات را تلاوت می‌کردند.

مهنا قنبری نوجوان حافظ کل قرآن

مهنا قنبری، مقام اول رشته حفظ کل قرآن در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: سطح مسابقات خیلی بالا بود به ویژه متسابقین خارجی از لحاظ حسن حفظ قرآن قوی بودند و بدون غلط و بسیار عالی آیات را تلاوت می‌کردند.

قنبری در خصوص نحوه برگزاری مسابقه گفت: از متسابقین سه سوال یک صفحه‌ای پرسیده می‌شد و بعد از خواندن، داوران امتیازات را در بخش‌های حسن حفظ، تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن لحاظ می‌کردند.

وی با بیان اینکه اسم من اولین نفر در قرعه کشی بود و همین باعث شد تا استرس بالایی داشته باشم، افزود: ولی با توکل به خدا توانستم مراحل مسابقه را پشت‌سر بگذارم و پس از پاسخ دادن به سوالات وقتی از روی سن پایین می‌آمدم آرامش داشتم و از تلاوتم راضی بودم ولی از آنجایی که سطح متسابقین بسیار بالا بود، آرزو می‌کردم که بتوانم نماینده شایسته‌ای برای کشورم ایران و استان گیلان باشم.

دارنده رتبه اول رشته حفظ کل قرآن در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی جهان اسلام تصریح کرد: در این مرحله من با پنج نفر از کشورهای سنگال، بنگلادش، گامبیا، ترکیه و نیجریه هم گروه بودم و به رقابت پرداختیم.

قنبری بیان کرد: یک هفته که آنجا بودیم علاوه‌بر مسابقه، برنامه‌های جانبی مختلفی برای ما اجرا شد که بهترین آنها دیدار با مقام معظم رهبری و همچنین برگزاری محافل انس با قرآن بود که غنای خیلی خوبی به فضای مسابقه بخشید ضمن اینکه توانستم دوستان جدید قرآنی از کشورهای مختلف پیدا کنم و با فرهنگ و آداب آنها آشنا شده و آنها را هم با آداب و رسوم ایرانیان آشنا کنم.

وی که دانش‌آموز پایه نهم است، گفت: با توجه به اینکه این مسابقات مصادف با ایام سال تحصیلی و روزهای مدرسه بود، سختی‌های خاص خودش را داشت ولی با اجازه مدیر مدرسه و معلمان بعد از یک هفته که در مسابقه بودم، الان و پس از بازگشت، با جدیت درس‌هایم را می‌خوانم تا جبران روزهای غیبتم باشد.

دارنده رتبه اول رشته حفظ کل قرآن در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی گفت: برنامه‌ام برای آینده این است بتوانم در مسیر قرآن قدم بردارم ضمن اینکه آموخته‌هایم را در اختیار علاقمندان فراگیری آیات نورانی وحی قرار دهم.

قنبری گفت: در آخر از زحمات و راهنمایی‌های اساتید عزیزم، حاج فرهاد و محمد فلاح‌پور، پدر و مادر عزیزم و کادر مدرسه رقیه رشاد و همه کسانی که در این راه مشوق من بودند بسیار تشکر و قدردانی می‌کنم.

گفتنی است، هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی قرآن کریم از سوی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با برپایی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران ۲۶ بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد و پس از اعلام نتایج، سه نماینده از چهار نماینده کشورمان در این مسابقات رتبه نخست رشته‌های خود را به دست آوردند که در بخش دختران رشته حفظ کل مهنا قنبری شیرذیلی از ایران رتبه اول را کسب کرد و در این گروه دیاتارا اندیه بوسو از سنگال رتبه دوم، میمونه منیرالزمان از بنگلادش رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام
captcha