حافظ گیلانی نماینده منتخب ایران در مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی شد
کد خبر: 4189082
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

حافظ گیلانی نماینده منتخب ایران در مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی شد

مهنا قنبری، دانش‌آموز پایه نهم گیلانی نماینده منتخب حفظ کل ایران برای شرکت در مسابقات دانش‌آموزی جهانی شد.

مهنا قنبری نوجوان حافظ کل قرآن

مهنا قنبری، حافظ کل قرآن و دانش‌آموز پایه نهم در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان اظهار کرد: با کسب امتیاز لازم در مرحله نهایی انتخابی تیم جمهوری اسلامی ایران برای هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی انتخاب شدم و همچنین در این دوره به عنوان تنها صد خوان حسن حفظ منتخب مسابقات قرآن بین‌المللی دانش‌آموزی دو سالانه برگزیده شدم.

وی افزود: در این مسابقه دو سالانه، دانش‌آموزانی که در رقابت‌های مختلف قرآنی موفق به کسب رتبه شدند، انتخاب شده و در مرحله اول که به صورت غیرحضوری و ارسال خوانش قرآن به صورت فایل برگزار شد، شرکت کردم و با کسب امتیاز لازم برای مرحله دوم که به‌ صورت‌ حضوری در تهران بود برگزیده شدم.

قنبری گفت: سطح مسابقه بسیار بالا بود و همه نابغه‌های قرآنی از سراسر کشور حضور داشتند همین باعث شده بود تا رقابت بسیار تنگاتنگ باشد ولی با توکل به خدا و امیدی که در سایه تلاشم داشتم توانستم رتبه اول را کسب کنم.

این دانش‌آموز حافظ قرآن با بیان اينکه از ۶ سالگی در مکتب اقرا استاد فلاح‌پور شرکت می‌کنم، گفت: با توجه به اینکه در فصل تحصیل هستیم ولی سعی می‌کنم روزی دو تا سه جزء قرآن بخوانم و همچنین پرسش و پاسخ نیز داشته باشم که در این زمینه مادرم بسیار با من همراهی دارد و علاوه‌ بر آن در طول هفته نیز در کلاس‌های استاد در بخش‌های حفظ و قرائت شرکت می‌کنم.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه مسابقات دانش‌آموزی جهانی قرآن بهمن ماه امسال به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌کنم با استفاده شیوه اقراء و القاء بتوانم نماینده خوب و شایسته‌ای برای کشور عزیزم باشم.

انتهای پیام
captcha