نظر اساتید قرآنی درباره تلاوت هادی اسفیدانی
کد خبر: 4202101
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶

نظر اساتید قرآنی درباره تلاوت هادی اسفیدانی

با توجه به کسب رتبه نخست در رشته قرائت تحقیق توسط هادی اسفیدانی در چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، با چند نفر از اساتید قرآنی مشهد، در خصوص نحوه عملکرد وی به گفت‌وگو پرداختیم.

نظرات کارشناسی اساتید قرآن در خصوص تلاوت هادی اسفیدانیبا توجه به کسب رتبه نخست رشته قرائت تحقیق توسط هادی اسفیدانی در چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، با چند نفر از اساتید قرآنی مشهد، درباره نحوه عملکرد وی در این دوره از مسابقات به گفت‌وگو پرداختیم.

کسب مقام اول حق هادی اسفیدانی بود

مجید سعید افخم‌الشعرا، پیشکسوت قرآنی و مدیر جلسه قرآن مسجد هجرت مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص تلاوت هادی اسفیدانی، قاری بین‌المللی و دارنده رتبه نخست رشته قرائت تحقیق در چهلمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: تلاوت هادی اسفیدانی در مرحله مقدماتی چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، به اندازه‌ای که از ایشان انتظار می‌رفت، صورت نگرفت. اما در مرحله نهایی مسابقات، این امر را اصلاح کرده و برای کسب مقام اول، با تلاش حداکثری خود، مقام نخست را کسب کرد. او نه تنها از نظر تلاوت، بلکه از نظر اخلاق نیز شخصیتی بسیار برجسته و قرآنی را داراست و همچنین عملکرد او در مسابقات عالی بود و برای سرافرازی مشهد تلاش بسیاری کرد. 

وی ادامه داد: فضای مسابقات استرسی را برای شرکت‌کنندگان به ارمغان می‌آورد که در روند کار آن‌ها تأثیر بسزایی دارد. اما هادی اسفیدانی به‌قدری مسلط و با آرامش تلاوت خود را انجام داد که به نظر من، این تلاوت از برخی از تلاوت‌های مجلسی که در مدت‌های اخیر انجام داده‌ است، بسیار بهتر بود. با توجه به اینکه هادی اسفیدانی در سال‌های گذشته نزد من به تلاوت می‌پرداخت، هیچگاه خستگی را در وجودش مشاهده نکردم و بحمدلله ایشان بسیار حرفه‌ای و فنی تلاوت قرآن را انجام می‌دهد. همچنین با توجه به مجاهدت‌های او، کسب رتبه نخست در رشته قرائت تحقیق، حق هادی اسفیدانی بود. 

افخم‌الشعرا گفت: کسب مقام نخست توسط هادی اسفیدانی و دیگر نخبگان قرآنی را در ابتدا به جامعه قرآنی خبرگزاری ایکنا تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، زیرا در این روزهایی که به قرآن و امور اسلامی توجه ویژه‌ای نمی‌شود، فعالیت خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایکنا، نقطه عطفی برای جامعه قرآنی محسوب می‌شود. 

نظرات کارشناسی اساتید قرآن در خصوص تلاوت هادی اسفیدانی

هادی اسفیدانی دارای شخصیت مؤدب و اسلامی است

در ادامه، محمدجواد پناهی، قاری و داور بین‌المللی کشورمان، در خصوص کسب مقام اول در رشته قرائت تحقیق توسط هادی اسفیدانی، در چهلمین دوره مسابقات قرآن، بیان کرد: هادی اسفیدانی از شخصیت بسیار مؤدب و اسلامی برخوردار است و در تلاوت، بسیار فنی و حرفه‌ای رفتار می‌کند. لذا با توجه به این موارد، کسب مقام اول توسط او قابل پیش‌بینی بوده است. تلاوت قرآن اسفیدانی ویژگی‌هایی دارد که بسیار گوشنواز است و با بهره‌گیری از الحان مناسب، حس مطلوبی را برای مستعمان به ارمغان می‌آورد. 

وی در خصوص عملکرد هادی اسفیدانی در مسابقات، اظهار کرد: تلاوت ایشان در دوره مقدماتی نسبت به دیگر تلاوت‌های او، ضعیف‌تر بود و ایرادهایی را در خود جای داده بود. اما تلاوت او در مرحله نهایی بسیار حرفه‌ای‌تر و فنی‌تر بود. اما با توجه به فضای مسابقات که جو استرسی را برای شرکت‌کنندگان به‌وجود می‌آورد، هیچ قاری نمی‌تواند تلاوتی مانند تلاوت‌های مجلسی خود ارائه دهد و از استرس تهی باشد. لذا هادی اسفیدانی با توجه به این موارد، به خوبی استرس خود را مهار کرد و حق خود را به درستی کسب کند. این قاری بین‌المللی از خوش‌خوان‌های ایران محسوب می‌‎شود، بنابراین امیدوار هستیم که در آینده نیز در این مسیر درخشش‌های بسیاری برای خود و جامعه قرآنی ایران به همراه داشته باشد.

اطلاع‌رسانی ضعیف مسابقات قرآنی

در ادامه سعید بیژنی، قاری و مدرس قرآن کریم گفت: هادی اسفیدانی در مجموع تلاوت‌های فنی و لطیفی را ارائه می‌دهد که با آرامش خاصی نیز همراه است. ایشان از نظر اخلاقی و رفتاری، بسیار مردم‌دار بوده و متکلم قرآنی است و بحمدلله در امر تلاوت نیز بسیار موفق تلقی شده‌ است. مسیر تلاوت، مسیری سخت است که هادی اسفیدانی در این امر تلاش‌ و مجاهدت‌های بسیاری کرده است. 

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع قرآن و مسابقات قرآنی، اطلاع‌رسانی مناسبی برای این امر صورت نگرفته بود و همین امر باعث کمتر دیده شدن این مسابقات توسط مردم جامعه اسلامی شد. همچنین شبکه رادیو قرآن  با اختلال امواج همراه بود و تلاوت‌ها قابل شنیده شدن نبود و پخش شبکه قرآن نیز از روزهای نخست مسابقات آغاز نشد، لذا با توجه به این موارد، مسابقات قرآن کمتر دیده شد. علاوه بر این مباحث، تبلیغات رسانه‌ای نیز در خصوص مسابقات دیده نمی‌شد، چرا که این امر نیز اهمیت بسیاری برای فرهنگسازی قرآنی به همراه دارد.

انتهای پیام
captcha