اجرای طرح «مدرسه حفظ» در کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4201720
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
هم‌زمان با نیمه شعبان؛

اجرای طرح «مدرسه حفظ» در کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری از آغاز اجرای طرح «مدرسه حفظ» با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در استان هم‌زمان با نیمه شعبان المعظم خبر داد.

قرآن کریم

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری از آغاز اجرای طرح «مدرسه حفظ» با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در استان هم‌زمان با نیمه شعبان المعظم خبر داد و گفت: هم‌زمان با میلاد سراسر نور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عج) اجرای طرح «مدرسه حفظ» با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و خادمیاران رضوی آغاز می‌شود. 

حجت‌پناه افزود: طرح «مدرسه حفظ» با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه کارکنان، مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و خادمیاران رضوی چهارمحال و بختیاری است و از محتوای «مدرسه حفظ» استاد علی حبیبی در این طرح استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: محتوای حفظ قرآن کریم به صورت روزانه در کانال بچه‌های مسجد استان چهارمحال و بختیاری به نشانی https://eitaa.com/chb_bachehayemasjed و کانال کانون خدمت رضوی به نشانی https://eitaa.com/razavi_chb_۸ بارگذاری می‌شود.

حجت‌پناه بیان کرد: افزون بر ۶۳ هزار نفر در استان عضو کانون‌های فرهنگی هنر مساجد استان و ثبت شده در سامانه بچه‌های مسجد و ۲۴۰۰ خادمیار و یاور رضوی از مدیریت کانون خدمت رضوی استان در دایره اجرای این طرح قرار دارند.

ویژه برنامه‌های کانون‌های مساجد در نیمه شعبان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: اجرای طرح مهدویت با انتشار آیات، روایات و بیانات در موضوع مهدویت و انتشار در بستر فضای مجازی به صورت عکس نوشته و پوستر، برگزاری جشن‌های مهدوی و تولید و توزیع اقلام فرهنگی مرتبط با موضوع مهدویت و اجرای سرود‌های میدانی در مساجد و معابر و اجرای سرود تقلیدی سلام فرمانده، راه‌اندازی پویش ختم صلوات برای تعجیل در ظهور امام عصر (عج)، اجرای طرح ذبح قربانی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) در قالب طرح «هر مسجد، یک قربانی»، برپایی ایستگاه صلواتی، مولودی خوانی، نورافشانی، مداحی و سخنرانی از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در ولادت باسعادت حضرت مهدی موعود (عج) است.

وی ادامه داد: برگزاری سلسله نشست‌های تبیینی مهدویت و انتخاب اصلح و پاسخ به شبهات موجود توسط ائمه جماعات، آذین‌بندی مساجد و معابر، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع مهدویت و با رویکرد گام دوم انقلاب، قرائت سراسری دعای سلامتی امام زمان (عج) در مساجد و منازل، احیای شب نیمه‌شعبان، برپایی محافل انس با قرآن کریم و کرسی‌ها تلاوت، عصر شعر مهدوی و برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به مناسبت نیمه‌شعبان است.

وی افزود: مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به همراه ائمه جماعات ضمن معرفی کتاب‌های مرتبط با موضوع مهدویت، از نخبگان مسجدی و جوانان فعال در عرصه مهدویت تجلیل خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha