امام خمینی(ره) روحیه خودباوری را به جامعه تزریق کرد
کد خبر: 4198840
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
امام‌ جمعه شهرکرد:

امام خمینی(ره) روحیه خودباوری را به جامعه تزریق کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: در دورانی به شدت گرفتار خودتحقیری بودیم که امام خمینی(ره) روحیه خودباوری را به جامعه تزریق کرد، به‌طوری‌ که واژه ما می‌توانیم را سرلوحه کارها قرار دادیم و پیشرفت‌هایی در طول این ۴۵ سال نصیب کشور شد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۲۰ بهمن‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب و با اشاره به اعجازهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ابعاد معنوی انقلاب اسلامی به خوبی شناخته نشده و باید تمرکز بر این مسئله صورت گیرد، گرچه مشکلات اقتصادی وجود دارد و تمرکز بر این مسئله است، اما نباید فراموش کرد که انقلاب، انقلابی معنوی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به دنبال دانش‌، آگاهی و بینش است، اما در برخی موارد حق وظایف و میزها ادا نشده و نواقصی وجود دارد که باید تلاش‌ها در راستای رفع آن‌ها باشد.

امام‌ جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی منبع تمام‌عیار فرهنگی است، تصریح کرد: باید اعجازهای انقلاب مورد توجه قرار گیرند، چه بسا در مقطعی دشمن، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و برخی از نمایندگان مجلس را ترور کرد، اما شما مردم اجازه ندادید که انقلاب اسلامی بی‌رهرو بماند، به‌طوری‌ که ایران به نور چشم جهانیان تبدیل شد.

وی گفت: مسئله دیگر امر ولایت فقیه است، بعد از ارتحال امام راحل(ره)، عنایت پروردگار متعال به انقلاب اسلامی مشاهده شد، از طرفی در دورانی به شدت گرفتار خودتحقیری بودیم که امام خمینی(ره) روحیه خودباوری را به جامعه تزریق کرد، به‌طوری‌ که واژه ما می‌توانیم را سرلوحه کارها قرار دادیم و پیشرفت‌هایی در طول این ۴۵ سال نصیب کشور شده است.

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: درست است که با مشکلات اقتصادی مواجهیم و حق ماست که خواستار رفع آن باشیم و مسئولان باید در این راستا تلاش کنند، اما با وجود مشکلات در جایگاه‌های بالای دنیا در همه عرصه‌ها از جمله پزشکی، فناوری نانو و... قرار گرفته‌ایم.

نکونام بیان کرد: تلاش دشمن بر انزوا بود، اما امروز در جایگاهی قرار داریم که دشمن را منزوی می‌کنیم، در حقیقت عنایت و امدادهای الهی در عرصه‌های مختلف به ما رسیده و شاهد نعمات بسیار و دستاوردهای فراوان هستیم.

وی با اشاره به ۲۲ بهمن که روز راهپیمایی و روز اول ماه شعبان است، گفت: این روز از نظر معنوی، فرهنگی و سیاسی روز باعظمتی است.

نکونام با اشاره به روز ۲۰ بهمن و نامگذاری آن در تقویم رسمی کشور به نام روز چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: مراحل طولانی برای نامگذاری این روز در تقویم رسمی کشور صورت گرفت که امسال نخستین سال ثبت این روز ملی در تقویم رسمی کشور است، روز وحدت و همدلی، روز توجه به ظرفیت‌های استان، تقویت عزم و انگیزه به منظور رشد و تعالی همه جانبه و روز هویت‌یابی است.

امام‌ جمعه شهرکرد ادامه داد: گرچه مسئولان کشوری نام چهارمحال‌وبختیاری را با برخی استان‌ها اشتباه می‌گیرند که این مسئله ضعف به‌شمار می‌رود و لازم است با همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود از این روز ملی به خوبی استفاده شود و هویت آن را به‌خوبی نشان داد و توجه کشور و جهان را به سوی آن جلب کرد، از طرفی بیعت بختیاری‌ها با امام راحل(ره) و بیزاری از بختیار به‌عنوان روز برجسته به‌شمار می‌رود.

به گفته وی باید ستادی برای این روز ملی تشکیل شود تا در طول سال تدارک لازم برای روز چهارمحال‌وبختیاری صورت گیرد.

نکونام با اشاره به تمدن و جامعه متمدن اسلامی تصریح کرد: شبکه‌ای که پروردگار از آن به‌عنوان واعتصموا بحبل‌الله جمیعا یاد می‌کند در حقیقت حبل الله شبکه است، یعنی باید جامعه متمدن با شبکه پیوند داشته باشد، از طرفی معرفت، دانش، شناخت، عمل، حسنات، خیرات، صالحات به جامعه عمق می‌بخشد و جامعه‌ای که این مسائل در آن‌ها گم باشد به تمدن نمی‌رسد. همچنین لازم است یک جامعه متمدن به هم پیوسته باشد، زیرا جامعه ایمانی با یکدیگر برادرند، در حقیقت باید در محافل و مجالس به این مسائل توجه شود تا تمدن مهدوی حاصل شود.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: در شرایط امروز جهانی موضوع غزه به تعبیر مقام معظم رهبری بحث مقابله حق و باطل است زیرا از یک طرف استکبار و سردمداران آن‌ها و از طرف دیگر مظلومان غزه قرار دارند که از خود دفاع می‌کنند، گرچه ممکن است باطل جولان دهد اما این امر مقطعی است و محال است پروردگار از حق پشتیبانی نکند.

انتهای پیام
captcha