۱۱۲ دانش‌آموز قرآنی چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند
کد خبر: 4197277
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰

۱۱۲ دانش‌آموز قرآنی چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند

رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۱۱۲ دانش‌آموز و ۱۷ فرهنگی قرآنی که همگی از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن سال گذشته بودند، تجلیل شدند.

یونس اروجی، رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش

یونس اروجی، رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده در مسابقات قرآن، عترت(ع) و نماز سال گذشته در دهمین اجلاس نماز شهرستان شهرکرد که روز گذشته ۱۱ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع، ۱۱۲ دانش‌آموز قرآنی در این برنامه تجلیل شدند که همگی از برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن و راه‌یافته به بخش مقدماتی مرحله کشوری بودند. همچنین ۱۷ فرهنگی قرآنی در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، قرائت تحقیق، روش تدریس احکام و نهج‌البلاغه تجلیل شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته از مجموع ۱۱۲ دانش‌آموز برگزیده استانی که در بخش مقدماتی در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، قرائت تحقیق و ترتیل، مداحی، دعاخوانی، احکام، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و نماز، شرکت داشتند، ۱۹ نفر به مرحله فینال مسابقات قرآن که در شهرهای مشهد مقدس و کرمانشاه برگزار شد، راه یافتند که یک رتبه چهارمی در رشته نهج‌البلاغه‌خوانی کسب شد. 

اروجی با بیان اینکه در حال حاضر مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی به پایان رسیده است، افزود: خوشبختانه امسال استقبال خوبی را شاهد بودیم که بالغ بر ۴۰ هزار دانش‌آموز شرکت کردند و نسبت به مسابقات سال گذشته، رشد ۳۵ درصدی را داشتیم.

رشد ۳۵ درصدی استقبال دانش‌آموزان از مسابقات قرآن

رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: بر طبق جدول زمان‌بندی مسابقات قرآن دانش‌آموزان، شهرستان‌ها و مناطق ۱۷گانه آموزش‌وپرورش تا هفته دوم اسفندماه مرحله منطقه‌ای و شهرستانی این رویداد قرآنی را برگزار می‌کنند و مرحله استانی نیز با حضور برگزیدگان شهرستان‌ها در هفته نخست اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد. 

اروجی با تأکید بر اینکه محتوا و منابع مسابقات در رشته‌های پژوهشی در مراحل آموزشگاهی و شهرستانی از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان هستند، توضیح داد: برای مرحله استانی محتوای سنگین‌تر و غنی‌تری در نظر گرفته شده که مثلاً تفسیر نمونه به عنوان منبع رشته تفسیر معرفی می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های آوایی از نواحی و شهرستان‌ها خواسته شده که کارگاه‌های آموزشی را برای برگزیدگان مدارس با حضور داروان مسابقات قرآن در رشته‌های آوایی برگزار کنند؛ برای دانش‌آموزان برگزیده مرحله شهرستانی و راه‌یافتگان به مرحله استانی نیز کارگاه‌های توانمندسازی به‌صورت متمرکز برگزار خواهیم کرد تا حتی‌الامکان با آمادگی خوب وارد مسابقات شوند. 

رئیس اداره قرآن، عترت(ع) و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در زمینه تواشیح و مدیحه‌سرایی خوشبختانه امسال برای اولین بار، هشت گروه تواشیح ساماندهی و تشکیل شده است که از این تعداد، گروه همخوانی دانش‌آموزان دختر از شهرستان لردگان و گروه همخوانی دانش‌آموزان پسر از فارسان عازم مسابقات کشوری شدند که البته حائز رتبه نشدند. گروه‌هایی نیز در سطح فرهنگیان فعال هستند اما مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی فرهنگیان مرحله کشوری ندارد. 

اروجی در پایان گفت: دارالقرآن‌های آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مأموریت دارند که نسبت به تشکیل گروه‌های قوی همخوانی و مدیحه‌سرایی اقدام کنند و تلاش می‌شود استان ما در سال آینده در زمینه تواشیح دانش‌آموزان و فرهنگیان در مسابقات کشوری حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام
captcha