نجات از موضع ضعف؛ هدف رژیم صهیونیستی از طراحی جنایت تروریستی کرمان + صوت
کد خبر: 4192595
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
میرابیان مطرح کرد:

نجات از موضع ضعف؛ هدف رژیم صهیونیستی از طراحی جنایت تروریستی کرمان + صوت

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به طراحی جنایت تروریستی کرمان از سوی رژیم صهیونیستی گفت: آنها با این اقدام می‌خواستند خود را از موضع ضعف نجات دهند و اثبات کنند در موضع انفعال نیستند و به همین دلیل پشت سرهم دست به اقداماتی چون ترور شهیدان سیدرضی موسوی و صالح العاروری و جنایت تروریستی کرمان زدند.

سیدرضا میرابیان، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در کویت و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا

سیدرضا میرابیان، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در کویت و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا درباره هدف داعش از جنایت تروریستی کرمان و نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنایت، گفت: معتقدم این جنایت طراحی اسرائیلی‌ها بود و از سوی آنها صورت گرفته است؛ حتی اگر داعش نیز بیانیه صادر کرده باشد، داعش صرفاً ابزاری برای پیشبرد اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: پس از سه ماه از عملیات طوفان‌الاقصی اسرائیل گفت «قصد گرفتن غزه و نابودی حماس را دارد» اما به هیچ یک از اهداف خود نرسید و دچار ضربات سهمگین و بزرگی در غزه شد به طوری که در سطح جهانی نیز در حالت انزوا و نفرت قرار گرفت.

فروریختن مقبولیت کاذب رژیم صهیونیستی در سطح بین‌المللی

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه تمام مشروعیت، مقبولیت و مظلومیت کاذب اسرائیل که در طول 75 سال (از زمان هولوکاست کذایی)، ایجاد شده بود، با کشتار و جنایات بیش از سه ماه اخیر در سطح بین‌المللی فروریخت، افزود: اسرائیل در یک موضع انفعال قرار گرفته و هیچ دستاوردی در صحنه نظامی نداشته بنابراین نیاز به اقداماتی دارد که او را در موضع قوت و قدرت نشان دهد.

وی با تأکید بر اینکه اسرائیل با این اقدامات می‌خواست خود را از موضع ضعف نجات دهد و این پیام را نیز به منطقه و جهان برساند، بیان کرد: در این راستا می‌بینیم صهیونیست‌ها پشت سرهم دست به اقدامات جنایتکارانه‌ای چون ترور شهید سیدرضی موسوی، فرمانده نظامی ایران در سوریه و صالح العاروری از رهبران ارشد حماس در لبنان و جنایت تروریستی کرمان، می‌زند تا قدرت خود را نشان دهند و اثبات کنند در موضع انفعال نیستند و اصطلاحاً «توپ را در زمین رقیب خود که جمهوری اسلامی ایران باشد» انداخته‌اند.  

کد

زبونی اسرائیل در جنایت کرمان برای برگرداندن مشروعیت کاذب به خود

میرابیان با اشاره به نشانه‌های نقش غیرمستقیم اسرائیل در این جنایت، بیان کرد: نشانه‌ها و شیوه کار یکی است چنانکه در غزه و جنایت تروریستی کرمان، مردم مظلوم را از کودکان 1 سال تا بزرگسالان را شهید کردند.

سفیر اسبق ایران در کویت تأکید کرد: تمام این اقدامات جنایتکارانه اسرائیلی‌ها در موضع انفعال، فروریزی، شکست و از دست رفتن مشروعیت کاذب و مقبولیت کاذب خود هستند بنابراین به دنبال این بودند که دست به یک واکنش قوی بزنند تا نشان دهند هنوز دارای قدرت هستند بنابراین اگر در این چارچوب ارزیابی کنیم، متوجه می‌شویم که این اقدام، کار اسرائیلی‌ها است.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی از تحلیل‌گران معتقدند که اهداف این گونه اقدامات به منظور کاهش مشارکت‌‌ در انتخابات پیش‌رو، فقدان اعتماد‌سازی و ارائه تصویر ناکارآمد از نظام است، گفت: ممکن است اینها نیز مدنظر باشد اما باید به این جریان، منطقه‌ای و جهانی نگاه کرد، ممکن است بر روی انتخابات نیز تأثیر داشته باشد اما معتقدم بالعکس ممکن است این کار، مردم را وادار کند تا با حداکثری پای صندوق‌های رأی بیایند و انگیزه بیشتری پیدا کنند.

داعش؛ ابزاری برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها

میرابیان بیان کرد: این حادثه موجب شد تا بسیاری از جریان‌های بی‌تفاوت و زاویه‌دار با انقلاب علیه اسرائیل موضع گرفته‌اند. این ماجرا، مظلومیت جمهوری اسلامی را بیشتر کرد و بسیاری از افراد که بی‌تفاوت بودند در فضای مجازی از مردم و نظام حمایت کردند. نظام جمهوری اسلامی ایران نیز باید هوشیار باشد و مقابل اتفاقات دیگر آینده را بگیرد.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پایان بر صحنه‌گردانی آمریکا در این جنایت، تأکید کرد و گفت: حتی اگر داعش اقدامات تروریستی داعش را اجرا کرده باشد، این را در چارچوب رژیم صهیونیستی باید در نظر بگیریم و خودمان را منحصر به موضع داعش نکنیم. داعش صرفاً ابزاری برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها است.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha