برنامه روز پایانی هجدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن
کد خبر: 4190555
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

برنامه روز پایانی هجدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن

مراسم اختتامیه هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم از سوی شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا،‌ حسینیه الزهرا(س) مجتمع امام خمینی(ره) از ششم تا هشتم دی‌ماه میزبان اساتید قرآنی از سراسر کشور برای برگزاری هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم است. این نشست طی سه روز از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به همت شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

روز پایانی این نشست که امروز جمعه هشتم دی‌ماه است،‌ مقالات «بررسی جایگاه دانش مفردات و علم بلاغت در تلاوت اثرگذار» از سوی حمید فرحناکی‌بوشهری، «نقش توجه به لحن بیانی در انتقال معنا و تأثیرگذاری تلاوت» از سوی حسین قربانی، «جایگاه‌ ما‌ های قرآنی در لحن بیانی و نقش آن در تلاوت تأثیرگذار» از سوی حیدر کسمایی، «شناخت محدوده مطلوب صدا و ارتباط آن با تلاوت اثرگذار» از سوی  علی‌اکبر کاظمی و «جایگاه مساجد، محافل عمومی و مسابقات در اثرگذاری تلاوت» از سوی حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی در هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم ارائه می‌شود.

همچنین مراسم اختتامیه این دوره نیز امروز و بعد از ارائه مقالات از ساعت ۱۹ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و سخنرانی حسن رحیم‌پورازغدی برگزار می‌شود. حسن ختام مراسم اختتامیه نیز قدردانی از ارائه‌کنندگان مقالات به همراه رونمایی از دو اثر و محصول قرآنی است.  

یادآور می‌شود در این دوره مجموعاً ۱۳ مقاله علمی توسط اساتید برتر قرآنی ارائه می‌شود. همچنین دو میزگرد قرآنی شامل «نقد و بررسی اقدامات صدا و سیما در زمینه تأثیرگذاری تلاوت بر عموم مردم» و «وظایف مراکز و نهادهای مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار» برگزار شد.

بخش‌هایی از این نشست سه روزه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

ایکنا طی پرونده‌ای خبری به پوشش ارائه مقالات و سخنرانی‌های این سه روز می‌پردازد.


برای پخش زنده این نشست https://www.aparat.com/shora.ir/live کلیک شود.

تشریح برنامه‌‌های هجدهمین نشست شورای عالی قرآن + عنوان مقالات

انتهای پیام
captcha