تشریح برنامه‌‌های هجدهمین نشست شورای عالی قرآن + عنوان مقالات
کد خبر: 4190022
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

تشریح برنامه‌‌های هجدهمین نشست شورای عالی قرآن + عنوان مقالات

حسینیه الزهرا(س) از ششم تا هشتم دی‌ماه میزبان اساتید قرآنی از سراسر کشور برای برگزاری هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم است.

به گزارش ایکنا،‌ حسینیه الزهرا(س) مجتمع امام خمینی(ره) از ششم تا هشتم دی‌ماه میزبان اساتید قرآنی از سراسر کشور برای برگزاری هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم است. این نشست طی سه روز از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به همت شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم فردا چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ با تلاوت سیدمحمد حسینی‌پور، نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود و در ادامه شاهد سخنرانی حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رونمایی از آثار و محصولات قرآنی خواهیم بود و در  ادامه ارائه مقالات آغاز خواهد شد.

مراسم اختتامیه این دوره نیز روز جمعه هشتم دی‌ماه از ساعت ۱۹ با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حسن رحیم‌پورازغدی برگزار می‌شود. حسن ختام مراسم اختتامیه نیز قدردانی از ارائه‌کنندگان مقالات به همراه رونمایی از آثار و محصولات قرآنی است.  

در این دوره مجموعاً ۱۳ مقاله علمی توسط اساتید برتر قرآنی ارائه می‌شود. همچنین دو میزگرد قرآنی شامل «نقد و بررسی اقدامات صدا و سیما در زمینه تأثیرگذاری تلاوت بر عموم مردم» و «وظایف مراکز و نهادهای مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار» برگزار خواهد شد.

همچنین در نشست در روز اول، ششم دی، مقالاتی از جمله «نقش قرائات مختلف (نافع، حمزه و...) در تلاوت اثربخش» از سوی حسن احمدی‌زاده، «جایگاه ترجمه و تفسیر در تلاوت تأثیرگذار» از سوی محمدرضا ستوده‌نیا و «پیشنهاداتی پیرامون ارتقای نقش صدا و سیما در تأثیرگذاری تلاوت بر مردم» از سوی علی‌اصغر شعاعی و حجت‌الاسلام حسین سلیمانی ارائه می‌شود.

همچنین روز دوم نشست به تاریخ هفتم دی، مقاله «جایگاه لحن بیانی در تلاوت تأثیرگذار» از سوی احسان اعتباریان، «بررسی شاخصه‌های تأثیرگذاری تلاوت بر مخاطب و برجسته‌سازی آن در کلام رهبری» از سوی رسول آزمایش، «تجلیل جایگاه سنتی قرائت قرآن در مقایسه با کلاس‌های آموزش قرآن» از سوی رضا نباتی،‌ «نقش وقف، وصل و تکرار در تلاوت اثربخش» با ارائه حسین اخوان‌اقدم و مقاله «سخنی در باب تأثیرگذاری تلاوت بر مخاطب» از سوی شهریار پرهیزکار ارائه می‌شود.

روز سوم نشست به تاریخ هشتم دی،‌ «بررسی جایگاه دانش مفردات و علم بلاغت در تلاوت اثرگذار» از سوی حمید فرحناکی‌بوشهری، «نقش توجه به لحن بیانی در انتقال معنا و تأثیرگذاری تلاوت» از سوی حسین قربانی، «جایگاه‌ ما‌ های قرآنی در لحن بیانی و نقش آن در تلاوت تأثیرگذار» از سوی حیدر کسمایی، «شناخت محدوده مطلوب صدا و ارتباط آن با تلاوت اثرگذار» از سوی  علی‌اکبر کاظمی و «جایگاه مساجد، محافل عمومی و مسابقات در اثرگذاری تلاوت» از سوی حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی در هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم ارائه می‌شود.

تشریح برنامه‌‌های هجدهمین نشست شورای عالی قرآن + عنوان مقالات

 

تشریح برنامه‌‌های هجدهمین نشست شورای عالی قرآن

انتهای پیام
captcha