وظایف نهادهای مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار
کد خبر: 4190428
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
امروز در نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان قرآن بررسی می‌شود

وظایف نهادهای مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار

نشست تخصصی «وظایف مراکز و نهادهای مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار» امشب هفتم دی‌ماه در هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم از سوی شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در حاشیه روز دوم هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم، نشست تخصصی «وظایف مراکز و نهادهای مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار» با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه برگزار می‌شود.

بر همین اساس در این نشست که از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد خواجه‌پیری، کارشناس و فعال قرآن و ولی یاراحمدی، کارشناس و فعال قرآنی حضور داشته و به بیان سخنانی می‌پردازند.

همچنین در این نشست فرصت پرسش و پاسخ برای حاضران نیز در نظر گرفته شده است.

در هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم مجموعاً ۱۳ مقاله علمی طی روزهای ششم تا هشتم دی‌ماه از سوی اساتید برتر قرآنی ارائه می‌شود. 

نشست «وظایف مراکز و نهادهای مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار»

در روز دوم این نشست مقالاتی همچون «جایگاه لحن بیانی در تلاوت تأثیرگذار» از سوی احسان اعتباریان، «بررسی شاخصه‌های تأثیرگذاری تلاوت بر مخاطب و برجسته‌سازی آن در کلام رهبری» از سوی رسول آزمایش، «تجلیل جایگاه سنتی قرائت قرآن در مقایسه با کلاس‌های آموزش قرآن» از سوی رضا نباتی،‌ «نقش وقف، وصل و تکرار در تلاوت اثربخش» با ارائه حسین اخوان‌اقدم و مقاله «سخنی در باب تأثیرگذاری تلاوت بر مخاطب» از سوی شهریار پرهیزکار  ارائه می‌شود.

بخش‌هایی از این نشست سه روزه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

ایکنا طی پرونده‌ای خبری به پوشش ارائه مقالات و سخنرانی‌های این سه روز می‌پردازد.


برای پخش زنده این نشست https://www.aparat.com/shora.ir/live کلیک شود.

تشریح برنامه‌‌های هجدهمین نشست شورای عالی قرآن + عنوان مقالات

انتهای پیام
captcha