اجرای 3500 برنامه به مناسبت هفته بسیج در یزد
کد خبر: 4182490
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

اجرای 3500 برنامه به مناسبت هفته بسیج در یزد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، «بسیج، امید ملت ایران» را شعار هفته بسیج امسال بیان کرد و گفت: به این مناسبت بیش از 116 عنوان برنامه و 3500 ریزبرنامه در سطح استان اجرایی خواهد شد.

حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، امروز، 27 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته بسیج گفت: «بسیج» پنجم آذرماه به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد و پس از این فرمان اقشار مختلف به فرمان رهبر لبیک گفته و علیرغم تهدیدات از زمان تشکیل تاکنون توانسته با ابتکار، خلاقیت و پشتکار، این تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

وی ادامه داد: مهمترین مأموریت بسیج شناخت تهدیدات با استفاده از روحیه «ما می‌توانیم» و توکل به خدا و تبعیت از امامین انقلاب و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها است و لذا هرچه تهدیدات بیشتر باشد، آمادگی بسیج و مردم بیشتر و خدمات بیشتر بوده و خواهد بود، زیرا که ایجاد تمدن نوین اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور، قطعاً نیاز به روحیه بالا، پشتکار و خلاقیت دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، «بسیج، امید ملت ایران» را شعار هفته بسیج امسال بیان کرد و افزود: این هفته با بیش از 116 عنوان برنامه و 3500 ریزبرنامه در سطح استان همراه خواهد بود.

وی با اشاره به عناوین هفته بسیج ادامه داد: 29 آبان ماه با عنوان «بسیج، جهاد خدمت و سازندگی»، سه‌شنبه 30 آبان «بسیج، پییشرفت، عزت و افتخار»، چهارشنبه اول آذرماه «بسیج، باور انقلابی و تمدن‌ساز»، پنج‌شنبه دوم آذرماه «بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت»، جمعه سوم آذرماه «بسیج، ایمان، بصیرت و انتظار»، شنبه چهارم آذرماه «بسیج، جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر»، یکشنبه پنجم آذرماه «بسیج، دفاع، امنیت و اقتدار» نامگذاری شده است.

زارع‌کمالی با اشاره به حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان یزد گفت: مهمترین برنامه سردار سلامی در استان یزد، تجمع 15 هزار نفری در مرکز استان و در جمع بسیجیان این استان است.

وی با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته بسیج از  28 آبان ماه اضافه کرد: برنامه‌های هفته بسیج با همایش هزار نفری «دختران حاج قاسم سلیمانی» در استان آغاز می‌شود زیرا که پایه تمدن نوین اسلامی خانواده و نقش اثرگذار بانوان در خانواده به مراتب بیشتر بوده و اگر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به برکت حضور بانوان است، اولین برنامه دختران حاج قاسم سلیمانی و برنامه‌ریزی شد.

زارع‌کمالی با اشاره به اجرای دو برنامه در روز دوشنبه، 29 آبان ماه، اختتامیه جشنواره جهادگران عرصه سازندگی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در حاشیه این جشنواره برنامه‌های خدمت‌سانی با 941 برنامه محرومیت‌زدایی، توزیع بیش از 350 سری جهیزیه به نوعروسان، اعزام گروه‌های جهادی محله‌محور در قالب 263 گروه، اعزام گروه‌های جهادی تخصصی با 52 گروه آغاز می‌شود. همچنین افتتاحیه‌هایی که در طول سال انجام شده، در طول هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به 18 برنامه محرومیت‌زدایی در قالب جهاد امیدآفرینی اظهار کرد: امروز هر اقدامی انجام می‌شود، به برکت حضور مردم است و حضور مردم اتفاقات خوب را در سطح بسیج و سپاه و با همدلی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی رقم زده و خواهد زد.

زارع‌کمالی، برگزاری جشن گلریزان با محوریت بسیج حقوقدانان، همایش جهادگران علم و فناوری، دیدار جمعی از بسیجیان با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در سطح ادارات شهرستان، برگزاری شورای اداری و ارائه عملکرد یک ساله بسیج و تجلیل از دستگاه‌های برتر در این حوزه را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به برگزاری رزمایش «شکوه اقتدار» با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دیدار با آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد، افتتاح تعدادی پروژه عمرانی، بازدید از نمایشگاه اسوه و ... از جمله برنامه‌های سفر فرمانده کل سپاه به استان یزد است.

زارع‌کمالی با اشاره به برگزاری راهیان نور دانش‌آموزی بیان کرد: اعزام راهیان نور دانش آموزی در 16 مرحله انجام خواهد شد و تاکنون یک هزار و 800 نفر به منطقه جنوب اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به افتتاح درمانگاه مروست از حضور پزشک عمومی و متخصص اطفال در این شهرستان به این مناسبت خبر داد و حضور دندانپزشک و چشم‌پزشک را طبق درخواست مردم این شهرستان، در اولویت و پیگیری دانست.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، همایش جهادگران تبیین با حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه، اختتامیه مسابقات قرآن بسیج، ویژه برنامه انتفاضه هنر، همایش نخبگان کشوری با محوریت یزد، تجلیل از بانیان نماز بازار، افتتاح ناحیه مروست و همایش اقتدارآفرینان امنیت و یادواره شهدای غزه، را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: همچنین در طول هفته بسیح از فرماندهان پیشکوت نواحی و پایگاه‌های مقاومت تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha