تعرض به 81 مسجد در آلمان از ابتدای سال میلادی
کد خبر: 4180771
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

تعرض به 81 مسجد در آلمان از ابتدای سال میلادی

از ابتدای سال 2023 آمار تعرض به مساجد مسلمانان در آلمان 81 مورد بوده است که نیمی از آن‌ها مربوط به دوره پس از شروع تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی عربی، ایوب کالیون، دبیرکل اتحادیه اسلامی ترکیه در امور مذهبی آلمان فاش کرد که از ابتدای سال 2023 تاکنون، 81 مسجد مورد حملات مختلف قرار گرفته که نیمی از این حملات از 7 اکتبر و پس از جنگ اسرائیل به غزه رخ داده است.

وی با اشاره به تشدید حملات به مساجد در آلمان پس از جنگ غزه، از افزایش این حملات ابراز نگرانی کرد.

دبیر اتحادیه اسلامی ترکیه برای امور مذهبی در آلمان، از مقامات آلمانی خواست از حملات به مساجد جلوگیری کنند.

در همین رابطه گروه ابتکار براندایلیگ(Brandeilig)، وابسته به  جمعیت مبارزه با تبعیض  FAIR International اعلام کرده است از سال ۲۰۱۴ بیش از ۸۰۰ مسجد در آلمان مورد تهدید و حمله قرار گرفته‌اند، اما در بیشتر موارد، به این جنایات به‌درستی رسیدگی نشده است.

این گروه در گزارش اخیر خود اعلام کرد: به طور کلی، میزان رسیدگی به حملات به مساجد را می‌توان بسیار پایین دانسته و اعلام کرد در میان ۱۲۰ حمله ثبت شده علیه مساجد در سال ۲۰۱۸، تنها در ۹ مورد عاملان آن شناسایی شدند.

آلمان با بیش از ۸۳ میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد. از میان نزدیک به ۵,۳ میلیون مسلمان این کشور، سه میلیون نفر ترک‌تبار هستند.

انتهای پیام
captcha