یادواره 800 شهید سرباز چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4180747
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

یادواره 800 شهید سرباز چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

یادواره 800 شهید سرباز سپاه و فراجای چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۱۸ آبان‌ماه با حضور سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

یادواره شهدای سرباز

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، یادواره 800 شهید سرباز سپاه و فراجای چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۱۸ آبان‌ماه با حضور سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار معروفی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره 800 شهید سرباز استان چهارمحال و بختیاری و شهدای جبهه مقاومت و غزه به‌ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، گفت: هر قوم و قبیله‌ و امتی را با عقبه آن می‌شناسند و خدا را شاکریم که این استان در طول تاریخ و خاصه بعد از انقلاب اسلامی عقبه‌ای پرافتخار دارد و برگ برنده‌ای سبز بر پیشانی تک تک مردمان خوب این سرزمین مقدس و مردمان باغیرت و دلاور و وفادار، شجاع و بی‌تکلف، مؤمن و اهل‌بیتی قرار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: این 800 سرباز زینت نظام و زینت کشور ما هستند و نشانه هوشمندی و ایمان عمیق مردمان این استان است.

وی تصریح کرد: شهدا قهرمانان واقعی ما هستند و شهید متعلق به خانواده، طایفه، قبیله و شهر و شهرستان نیست، شهید در سرزمین مقدس ما و نظام اهل‌بیتی ما متعلق به همه ملت ایران، انقلاب اسلامی و متعلق به جهان اسلام و بشریت است که امروز باور دارند راه سوم راه نجات انسان‌هاست که همان راه انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلام اهلبیتی است.

سردار معروفی شهدا را محور وحدت دانست که همه اقوام، احزاب، گروه‌های سیاسی و مذاهب به آنها افتخار می کنند و شهیدان را الگوی عملی خود می‌دانند.

این یادگار دفاع مقدس تأکید کرد: بزرگ‌ترین مؤلفه قدرت نرم ملت ایران و جمهوری اسلامی شهدای ما هستند. شهدا بزرگ‌ترین قدرت بازدارندگی ملت بزرگ ما و انقلاب اسلامی هستند و اگر امروز دشمنان ما جرأت نمی‌کنند به این سرزمین مقدس تعدی کنند به واسطه جانفشانی شهدا در آن رزم نابرابر هشت ساله برابر تمام استکبار و اشرار عالم است.

سردار معروفی گفت: شهدا شناسنامه‌های ملت ایران هستند و هرکسی می‌خواهد ملت ایران را بشناسد باید با شهیدانش بشناسد که چطور از خاک و ناموس و تمامیت ارضی و دین و اعتقادات و آبرویشان دفاع کردند.

وی حفظ اسلام ناب محمدی را دلیل جانفشانی شهیدان و حاج قاسم دانست که عصاره و نماد ملت ایران هستند و همه به وجود او افتخار می‌کنند و افزود: حاج قاسم ایران را 21 سال با عنوان انقلاب و ولایت به مردم دنیا معرفی کرد و نگاه جهان اسلام و اهل سنت را به شیعه و انقلاب و ولایت و ملت ایران عوض کرد و آن چیزی که امروز در غزه می‌بینیم همان تفکر نهادینه شده شهدا و انقلاب و شهید سلیمانی است.

سردار معروفی با بیان اینکه عاشورا در هشت سال جنگ نابرابر ما با استکبار جهانی تکرار شد، به تشریح چرایی مقدس نامیدن آن پرداخت و گفت: جنگ به خودی خود خسارت‌بار است و خسارت مادی و جانی دارد ولی جنگ نابرابر ما با همه اشرار عالم بود که اردوگاه‌های شرق و غرب با وجود جنگ سرد بین خودشان سر یک میز نشستند و در آن هشت سال با حرکت قرارگاهی و جبهه ای به ملت بزرگ ما هجوم آوردند.

وی تصریح کرد: جنگ ما با عراق و حزب بعث و صدام نبود، بلکه رژیم بعث مجری فرمان نظام سلطه و استکبار بود؛ چون این نظام مقدس معادلات آنها را به هم زد و دست آنها را از این سرزمین مقدس قطع کرد. آنها دیدند که در این منطقه و جهان اسلام دارای اعتبار نخواهند شد؛ لذا جنگ را شرق و غرب عالم بر ما تحمیل کرد.

سردار معروفی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ویژگی‌های خاص رزمندگان اظهار کرد: آن چیزی که این جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کرد، فرهنگ حاکم بر آن بود که فرهنگ و منطق عاشورا بود و انقلاب ما هم ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.

وی گفت: منطق و فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس هم از حیث شکلی و هم محتوایی عاشورایی بود؛ تیپ قمربنی هاشم(ع) لشگر ولی عصر(عج)، گردان امام حسین(ع) و ... و عملیات کربلا، فجر، خیبر، بدر،... رمز عملیات یازهرا(س)، یارسول الله(ص)، یا امیرالمؤمنین و ...، پیشانی‌بند یازهرا(س)، یاحسین(ع) ، .... و همچنین رفتار رزمندگان که در جبهه اصل بر انجام رسالت و تکلیف محوری بود، بیانگر حاکمیت فرهنگ و منطق عاشورایی است.

سردار معروفی تصریح کرد: با فرهنگ و منطق عاشورا، بن‌بستی وجود ندارد و درون رزمی قوی و تزکیه نفس رزمندگان باعث برون رزمی قوی و شجاعت آنها شده بود.

وی، دفاع مقدس را ایمن‌ساز کشور دانست که امروز امن‌ترین نقطه در منطقه ایران اسلامی است و افزود: رویکرد دشمن امروز جنگ نرم است و قلب و اراده و ارادت ملت را هدف گرفته و به دنبال تغییر محاسبات و ذائقه ماست.

این مقام مسئول با تأکید بر هوشیاری در جنگ سایری و مقابله با نقشه‌های دشمنان، دشمن‌شناسی را لازمه موفقیت دانست و گفت: برای شناخت دشمن باید امام را خوب بشناسیم که امام جامعه گرای دشمن را به ما می‌دهد.

اجرای سرود، مداحی، پخش کلیپ و نماهنگ، تجلیل از خانواده شهدای سرباز از دیگر بخش‌های این مراسم یادواره شهدا بود که به پاس گرامیداشت 800 سرباز شهید سپاه و نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام
captcha