ایکنا؛ حلقه وصل عموم مردم و نخبگان با جامعه قرآنی
کد خبر: 4180663
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴
پبام‌ حجت‌الاسلام آقاجانپور

ایکنا؛ حلقه وصل عموم مردم و نخبگان با جامعه قرآنی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس ایکنا، نوشت: خبرگزاری ایکنا نقش مهمی در برجسته کردن جامعه قرآنی و فعالیت آنها در فضای قرآنی کشور برعهده داشته و به نوعی می‌توان گفت حلقه وصل عموم مردم و نخبگان با فعالان قرآن به حساب می‌آید.

حجت الاسلام آقاجانپور

حجت‌الاسلام  والمسلمین سیدضیاء‌الدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور پیامی بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

قرآن بزرگترین معجزه الهی است که خداوند آن را به خاتم انبیاء محمد مصطفی(ص) نازل کرد؛ قرآن وسیله هدایت بشریت و سعادت انسان‌‎هایی است که در جست‌وجوی راه حق و تشخیص سره از ناسره هستند. درک آیات قرآن موجب تحول و زیباتر شدن زندگی انسان و جلوگیری از انحرافات خواهد شد.

در طول تاریخ اسلام؛ امامان، ائمه اطهار(ع)، علماء و مراجع تقلید با انتقال صحیح مفاهیم قرآنی اجازه انحراف و دخل و تصرف در آیات الهی را نداده‌اند و به همین دلیل قرآن کریم کامل‌ترین و قابل استنادترین کتابی است که خداوند به بندگان خود ارزانی داشته و لازم است در تبیین و درک آن نهایت دقت و درایت را بکار گرفت.

هر یک از آیات قرآنی حاوی پیام است و انتقال و تبیین صحیح این پیام‌ها امری مهم و ضروری است به‌ویژه اینکه در عصر امروز با جوانانی روبه‌رو هستیم که تشنه جویای حقیقت و سیراب شدن از مفاهیم ناب قرآنی هستند.

رسانه به‌عنوان مهمترین ابزار انتقال پیام و اقناع‌سازی افکار عمومی، ضمن اینکه باید امیدآفرین باشد لازم است پیوند جامعه با مفاهیم قرآنی را هم پیگیری کند و در این مسیر سیره و سبک رفتاری پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار در انتقال دقیق و صحیح پیام و تبیین آن را ملاک عمل و کار خود قرار دهد.

در گذشته خلأ وجود یک رسانه قرآنی که اخبار مرتبط با قرآن اعم از جلسات، محافل، قراء و مسابقات را  در کشور منعکس سازد کاملاً احساس می‌شد و این خلأ به طور قابل توجهی با تأسیس خبرگزاری ایکنا، مرتفع شد. این خبرگزاری نقش مهمی در برجسته کردن جامعه قرآنی و فعالیت آنها در فضای قرآنی کشور برعهده داشته و به نوعی می‌توان گفت حلقه وصل عموم مردم و نخبگان با فعالان قرآنی به حساب می‌آید. همچنین  این رسانه ضمن دقت در نشر و تبیین اخبار تمام تلاش خود را بکار گرفته تا در مسیر قرآن و عترت حرکت کند.

ضمن تبریک به مناسبت بیست‌ویکمین سالروز تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امید می‌رود این رسانه به حرکت در مسیر اخلاق، امیدآفرینی و الگوگرفتن از آیات الهی ادامه داده و صداقت را در انتقال پیام و نشر مفاهیم و ارزش‌های دینی به منظور اقناع‌سازی صحیح همیشه مدنظر قرار دهد تا در فضای رسانه‌ای کشور الگویی قرآنی برای دیگر رسانه‌ها محسوب شود.

انتهای پیام
captcha