تذکر سازمان بازرسی؛ برخی درخواست‌های بانک‌ها برای ضمانت تسهیلات غیرقانونی است
کد خبر: 4180337
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

تذکر سازمان بازرسی؛ برخی درخواست‌های بانک‌ها برای ضمانت تسهیلات غیرقانونی است

بازرس کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه­‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی پیرامون ضمانت اشخاص برای دریافت تسهیلات، اعلام کرد که اقدامات برخی از بانک­‌ها در این حوزه مغایر با قانون و مقررات است.

سازمان بازرسی کل کشور

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، بازرسی کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه­‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی پیرامون ضمانت اشخاص برای دریافت تسهیلات، اعلام کرد که اقدامات برخی از بانک­‌ها در این حوزه مغایر با قانون و مقررات است.

بازرس کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور در این رابطه توضیح داد: براساس بررسی‌­های به­ عمل آمده و تأییدشده، برخی از بانک­‌ها و مؤسسات اعتباری، در زمان اعطای انواع تسهیلات به‌ویژه تسهیلات خرد و تکلیفی از متقاضیان درخواست گواهی کسر از حقوق و یا ضمانت اشخاصی را می­‌کنند که حتماً در شعبه مربوطه دارای حساب جاری باشند.

ستار شیرعالی با اشاره به اینکه بر اساس یافته­‌های سازمان بازرسی برخی از بانک­‌‎ها ضمانت افراد بالای 65 سال را از متقاضی نمی‌­پذیرند، بیان کرد: اخذ گواهی یاد شده به‌عنوان تضمین بازپرداخت تسهیلات و ایجاد هر نوع شرط اضافه بر آنچه که در شورای پول و اعتبار تصویب‌شده، مغایر با قوانین و مقررات حاکم است و بعضاً یافتن ضامن دارای حساب در شعبه اعطاءکننده تسهیلات نیز امکان­‌پذیر نبوده و این امر سبب نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی اظهارکرد: بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه­‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی تأکید کرده که در پرداخت تسهیلات به‌گونه­‌ای اقدام شود که ضمن حفظ حقوق بانک، ارائه پوشش و ضمانت برای استفاده­‌کنندگان از تسهیلات نیز امکان­‌پذیر باشد.

گفتنی است در این نامه هشداری سازمان بازرسی تأکید شده که ضمن بررسی موضوع، مراتب به نحو مقتضی به مدیران‌عامل بانک­‌ها و مؤسسات اعتباری و مسئولان مربوط اعلام و نتیجه اقدامات حداکثر ظرف مدت (5) روز کاری به این سازمان اعلام شود.

انتهای پیام
captcha