دستاوردهای حمایت از جبهه مقاومت نیاز به جهاد تبیین دارد
کد خبر: 4177654
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

دستاوردهای حمایت از جبهه مقاومت نیاز به جهاد تبیین دارد

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری با تأکيد بر اینکه دستاوردهای مقابله ایران با اسرائیل و حمایت از جبهه مقاومت نیاز به جهاد تبیین دارد، گفت: جا دارد در خصوص نقش اسرائیل در اعمال تحریم‌ها علیه ایران روشنگری و تبیین صورت گیرد و نسل جوان ماهیت اسرائیل را بشناسد.

باقر مختاری، مدرس حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین باقر مختاری، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان روز گذشته، دوم آبان‌ماه در نشست «هم‌نوا با مقاومت» که به میزبانی ایکنا برگزار شد با اشاره به اینکه اتفاقات جاری در غزه دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد، اظهار کرد: این روزها صحنه‌های دردناک کشتار زنان و کودکان در غزه را دریافت می‌کنیم و صهیونیست‌ها بدون توجه به پروتکل‌های جنگ، وحشیانه به بیمارستان و منازل غیرنظامیان یورش می‌برند و حقيقتا‌ً دردآور است به‌ویژه اینکه این جنایات علیه مردم مسلمان و برادران دینی صورت می‌گیرد که غم را دوچندان می‌کند.

وی با ذکر اینکه این اتفاقات بدون شک از مقدمات ظهور بوده و مایه غرور هستند، ادامه داد: با مراجعه به آیات قرآن و روایات نیز متوجه می‌شویم که برخی پیش‌بینی‌های قرآن محقق می‌شود و نابودی اسرائیل و از بین رفتن این غده سرطانی روز به روز نشانه‌های بیشتری را بروز و ظهور می‌دهد.

مختاری با استناد به آیات چهارم و پنجم سوره مبارکه اسراء که دو فساد قوم بنی‌اسرائیل بر روی زمین را بازگو می‌کند، بیان کرد: به تصریح قرآن، این قوم دو بار برتری و تسلط می‌یابند اما چون با زورگویی و ظلم همراه است دوام نمی‌آورند و نابودی آنان به دست بندگان سخت جنگجو و قدرتمند خدا یا «عِبَادًا لَنَا» رقم می‌خورد. این آیات همچنین مشخصاتی از این بندگان الهی بر می‌شمرد که کاملاً منطبق بر جبهه مقاومت است و امید است در کنار غم و ناراحتی که برای مردم بی‌پناه فلسطین داریم، این نویدها و پیروزی‌ها را هم بیش از پیش شاهد باشیم. 

سرنوشت قوم یهود در قرآن 

مدرس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز شهرکرد بیان کرد: در قرآن راجع به سرنوشت قوم یهود توضیحات متعددی داده شده با این توضیح که مراد از یهود، پیرو راستین حضرت موسی(ع) نیست بلکه مثلاً امروز صهیونیست‌ها و در طول تاریخ یهودیانی که انحراف از دین موسی داشتند مدنظر است. در طول تاریخ شاخه‌ای از یهودیان بودند که بسیار با پیش‌بینی سروکار داشتند و در عرفان خودشان دین را با مواردی از قبیل سحر و جادو محدود کردند. براساس این پیشگویی‌ها، این شاخه از یهودیان معتقد بودند که به دست مسلمانان نابود می‌شوند و لذا از اول تلاش کردند که در راه گسترش اسلام خلل وارد کنند. 

مختاری ادامه داد: در صدر اسلام می‌بینیم که این یهودیان نقشه ترور پیامبر(ص) را می‌کشند و بلکه بر طبق منابع تاریخی، اینها حتی دقیقاً می‌دانستند پیامبر(ص) از چه پدری متولد می‌شوند و لذا نقشه ترور پدر ایشان را هم کشیدند. آنان با وجود رأفت و مهربانی پیامبر(ص) با ایشان از در جنگ و خیانت و ایجاد ناامنی برای مسلمانان وارد می‌شوند و در جنگ احزاب از پشت به پیامبر(ص) خنجر می‌زنند. 

برخورد پیامبر(ص) با فتنه یهودیان 

وی تأکيد کرد: این یهودیان عصر پیامبر(ص) کار را به جایی می‌رسانند که حضرت در برابر آنان می‌ایستند و به خاطر فسادهای متعدد مورد غضب ایشان قرار می‌گیرند، آنها را تبعید می‌کنند، یعنی چنان فساد می‌کنند که پیامبر رأفت و مهربانی نیز مواضع سخت در قبال آنان اتخاذ می‌کنند و حتی در طی یک جنگ دفاعی، دستور می‌دهند نخلستان‌های این یهودیان را از بین ببرند. توجه به نقش یهود و نصارا در شهادت امام علی(ع)، ماجرای سقیفه و دو شقه شدن اسلام، انحرافات عصر خلیفه اول و دوم، مصیبت عاشورا و مواردی از این دست جای تأمل و تعمق دارد که مردم باید بدانند.

این مدرس حوزه و دانشگاه در استان با اشاره به اینکه مجموع جمعیت یهودیان دنیا شاید از ۱۳ میلیون نفر فراتر نرود، توضیح داد: یهودیت تنها دینی است که اجازه تبلیغ آن را ندارند و به کسی اجازه ورود به این دین را نمی‌دهند. یهودیان قائلند که قوم برتر هستند و لذا همه اقوام باید در خدمت قوم برگزیده خدا باشند و اگر خدمت نکنند و مقابل یهودیان بایستند، باید کشته شوند. 

مختاری تصریح کرد: امروز می‌بینیم رژیم کودک‌کش صهیونیستی کودکان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد زیرا تفکر صهیونیسم معتقد است که این کودکان بمب‌های ساعتی هستند و در آینده ممکن است موجب نابودی اسرائیل شوند. 

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه تاریخ شکل‌گیری صهیونیسم بحثی مفصل دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: یکی از دلایل تشکیل کشور اسرائیل، چالش یهودیان با مسیحیان بود لذا درصدد بر آمدند تا چالش را از حالت مسیحی - یهودی به حالت یهودی - مسلمان مبدل کنند یعنی چالش را از خودشان دور کنند. امروز اما می‌بینیم که مقاومت مسلمانان در برابر این موضوع ایستادگی می‌کند. 

سنت‌های الهی؛ عامل امیدافزایی در مسئله فلسطین 

مختاری با تأکید بر اینکه اتفاقات تاریخی بر مبنای قوانین و در چارچوب سنت‌های الهی رقم می‌خورد، توضیح داد: همین سنت‌های الهی ما را در قبال مسئله فلسطین خوشبین می‌کند، سنت ثابت الهی در همه زمان‌ها این است که اگر جامعه‌ای دچار ظلم شد رو به رکود خواهد رفت. سنت‌های الهی ریشه قرآنی دارند همچون عقوبت سریع در خصوص آواره‌سازی مسلمانان که در آیه ۷۶ سوره مبارکه اسراء مورد اشاره واقع شده است. 

وی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین و جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در سرزمین غزه با طرح این پرسش که وظیفه ما در قبال این اتفاقات علیه یک جامعه مسلمان چیست؟ توضیح داد: مرحوم شهید مطهری قائل بودند که اگر همه جامعه مسلمین هر نفر یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد لذا اتحاد مسلمانان موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، البته خوشبختانه خبرهای خوبی در این زمینه می‌شنویم که قطع روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل از جانب عربستان سعودی از مصادیق این اتحاد مسلمانان علیه صهیونیست‌ها است. همه ما در زمینه گفتمان‌سازی می‌توانیم نقش داشته باشیم و هشتگ بین‌المللی ترند کنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از دیدگاه برخی دانشجویان در قبال اسرائیل، بیان کرد: برخی دانشجویان به همان نگاهی معتقدند که رسانه‌ها و جبهه دشمن به اسرائیل دارند و باید برایشان تبیین شود که مقاومت آغازگر جنگ نبوده بلکه صهیونیست‌ها از ۷۰ سال قبل تجاوز می‌کنند.

مختاری با تأکید بر اینکه سخن حضرت سیدالشهدا(ع) که فرمودند «المَوتُ أولی مِن رُكوبِ العار» باید در جامعه گفتمان‌سازی شود، گفت: در این زمینه نیازمند کار رسانه‌ای جدی هستیم زیرا نسل جدید قضیه فلسطین را جدی نگاه نمی‌کند، پرسش این است که چند کار رسانه‌ای و هنری دقیق در جهت تبیین و روشنگری قائله اسرائیل و مظلومیت مردم فلسطین تولید شده است؟ 

رفع شبهات با کار رسانه‌ای قوی

مسئول حوزه نمایندگی دفتر ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان با تصریح اینکه شبهات در قضیه نبرد اسرائیل و فلسطین جدی هستند، بیان کرد: پاسخ به این پرسش‌ها و شبهات نیازمند کار جدی رسانه‌ای است؛ جبهه مقاومت همچنین نیاز به حمایت مالی دارد که ما مسلمانان وظیفه داریم نظیر رزمایش‌هایی که تا کنون برای کمک به گرفتاران سیل و زلزله و کرونا و ... داشته‌ایم، این‌بار نیز به صحنه بیاییم. 

مختاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی پیدایش تفکرات همسو با جبهه دشمن در قبال مسئله فلسطین در بین برخی جوانان، توضیح داد: بدون شک برخی سیاسیون بیمار در پیدایش این دیدگاه‌ها تأثیرگذار هستند که داد نه غزه نه لبنان را در برهه‌هایی مطرح کردند. نوع نگاه صهیونیست‌ها به ایرانی‌ها باید روشنگری شود و جوانان جامعه اینها را کمتر می‌دانند. 

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکيد بر اینکه دستاوردهای مقابله ایران با اسرائیل و حمایت از جبهه مقاومت نیاز به جهاد تبیین دارد، گفت: نسل جدید باید بداند که اگر حمایت از گروه‌های مقاومت نباشد، چه اتفاقاتی خواهد افتاد. جا دارد که در خصوص نقش اسرائیل در اعمال تحریم‌ها علیه ایران روشنگری و تبیین صورت گیرد و نسل جوان باید ماهیت اسرائیل را بشناسد و بداند این رژیم جعلی نه فقط دشمن فلسطین بلکه دشمن ایران است.

مختاری در پایان اظهار کرد: فارغ از دین و مذهب یا مسائل ژئوپولیتیک، مسئله انسانیت در نگاه به فلسطین باید مدنظر هر انسانی باشد، در مقابل کشتار وحشیانه انسان‌های بی‌گناه و بی‌پناه باید موضع‌گیری داشت.

انتهای پیام
captcha