۲۶۷ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند چهارمحال‌وبختیاری اهدا شد
کد خبر: 4172724
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

۲۶۷ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند چهارمحال‌وبختیاری اهدا شد

ویژه‌برنامه میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و آیین تکریم سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری و اهدای ۲۶۷ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند این نهاد با حضور جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

اهدای جهیزیه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، ویژه‌برنامه میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و آیین تکریم سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری و اهدای ۲۶۷ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند این نهاد امروز ۱۰ مهرماه با حضور جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد. 

شهرام خواجوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال‌وبختیاری در این برنامه با اشاره به تأکیدات دین مبنی بر تکریم سالمندان، اظهار کرد: آیات و روایات فراوانی در توصیه و تأکید بر این موضوع وجود دارد و برکت و عامل وحدت فرزندان در زندگی، پدران و مادران هستند.

وی ادامه داد: رشد و توسعه کشور و استان مدیون وجود سالمندان است و نباید اجازه داد تحولات اشتباه تحمیل شده در جامعه و سبک زندگی باعث کمرنگ شدن نگاه به سالمندان باشد. 

خواجوی بیان کرد: سالمندان فقط انتظار و توقع احترام‌ را از ما دارند و این فرهنگ در خانواده‌ها باید بیش از پیش تقویت شود و می‌طلبد نهادهای آموزشی و رسانه‌ای به این موضوع توجه داشته باشند؛ نظام اسلامی به دنبال برآوردن نیازهای مردم و از جمله قشر سالمندان است.

حمایت دوره‌ای کمیته امداد از نوعروسان نیازمند 

در ادامه، جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۳۰۰ خانواده مشتمل بر ۹۲ هزار نفر جمعیت تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان قرار دارند، اظهار کرد: حدود ۳۲ هزار و ۳۰۰ نفر از جمعیت مددجویان استان یعنی قریب به یک سوم جمعیت تحت پوشش، از قشر سالمندان هستند که از حیث مادی و معنوی تحت حمایت قرار دارند.

محمدی ادامه داد: تمامی خدماتی که کمیته امداد به مددجویان ارائه می‌دهد شامل حال سالمندان تحت پوشش نیز می‌شود که از جمله به خدمات در حوزه اشتغال، معیشت و اقتصاد، آموزش، مسکن، بیمه و درمان می‌توان اشاره داشت.

وی تصریح کرد: در ساحت حمایت فرهنگی نیز خدماتی همچون اردوها، برپایی برنامه‌های مناسبتی، برنامه‌های بصیرت‌افزایی خانواده‌ها و ... ارائه می‌شود.

محمدی با تأکید بر اینکه طرح کمک به سالمندان از سوی کمیته امداد ذیل عنوان طرح شهید رجایی از سال‌ها قبل اجرایی می‌شود، گفت: این طرح در امتداد خدمات شهید رجایی از بدو انقلاب به قشر محروم و نیازمند قرار دارد و به‌ویژه سالمندان روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان با تصریح اینکه این نهاد به صورت دوره‌ای به نوعروسان نیازمند لوازم ضروری آغاز زندگی را تهیه و اهدا می‌کند، افزود: این کمک‌ها با مشارکت خیران نیک‌اندیش و نهای‌های گوناگون تهیه می‌شود که امروز نیز ۲۶۷ سری جهیزیه با مشارکت بسیج سازندگی و سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در بین نو عروسان محروم استان توزیع خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی لوازم تهیه شده از کالاهای ساخت ایران است، گفت: این کالاها شامل اقلام ضروری یک زندگی ساده است که به افراد شناسایی شده تقدیم خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha