اختتامیه طرح سنواتی حفظ قرآن کریم «تحفیظ نبوی» برگزار شد
کد خبر: 4172501
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸

اختتامیه طرح سنواتی حفظ قرآن کریم «تحفیظ نبوی» برگزار شد

اختتامیه بزرگ‌ترین طرح سنواتی حفظ قرآن کریم، تحت عنوان «تحفیظ نبوی» با حضور جمعی از حافظان و قاریان قرآن کریم شامگاه نهم مهرماه، در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد.

مهدی حسنی حافظ قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم، در اختتامیه بزرگ‌ترین طرح سنواتی حفظ قرآن کریم، تحت عنوان «تحفیظ نبوی» که شامگاه نهم مهرماه، در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار کرد: برگزاری محفل پاسداشت حافظان و قاریان قرآن کریم در واقع پاسداشت مقام قرآن است. در این دنیا هرکس به دنبال گمشده خود است، کسانی آن گمشده را در امور دنیوی می‌بینند و کسانی هم در مسیر قرآن قرار می‌گیرند.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: بنا به فرمایش امیرالمؤمنین(ع)، ارزش هر انسان به اندازه همان است که به‌دنبال آن است، لذا آنان که به‌دنبال دنیا هستند، ارزششان به اندازه دنیا و آنان که در پی قرآن و معارف اهل بیت(ع) هستند، ارزششان بالاتر است، چرا که قرآن و عترت دو گوهر گران‌بها نزد خدا است.

حسنی بیان کرد: خداوند متعال بندگان خود را برای اینکه وارث کتابش باشند، انتخاب می‌کند و حافظان قرآن منتخب الهی هستند که این موضوع دارای ارزش است.

وی تصریح کرد: آنان که دنیا را انتخاب کرده‌اند، جنسشان هم‌جنس با دنیا است و آنان که در مسیر قرآن هستند، جنسشان از جنس قرآن و این نزدیک بودن جنس حافظان با قرآن کرامتی از سوی خداوند متعال است.

حافظ بین‌المللی قرآن کریم گفت: تنها کسانی به‌دنبال قرآن هستند که در وجودشان چیزی از قرآن باشد و در واقع خدا اشتراکی بین قرآنیان و قرآن قرار داده است که به این کتاب آسمانی جذب می‌شوند.

حسنی با بیان اینکه حافظ شدن انسان را به باور قوی نسبت به قرآن می‌رساند، افزود: بر همین اساس است که مقام معظم رهبری تأکید فراوان بر تربیت 10 میلیون حافظ دارند، به این معنا که از هر 8 نفر از جامعه 80 میلیونی، یک نفر باید حافظ قرآن باشد.

وی بیان کرد: راه رسیدن به موفقیت در جامعه اسلامی، تربیت حافظان قرآن است، چراکه حافظان قرآن نمایندگان خدا بر روی زمین و وجودشان مایه خیر و برکت است، لذا باید سطح شناخت مردم را از قرآن افزایش دهیم تا برای یادگیری قرآن تشویق شوند.

حافظان قرآن منتخبان خداوند هستند

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی، اظهار کرد: تاکنون 80 نفر از قرآنیان بین‌المللی و کشوری توسط ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی، در 45 جلسه و محفل قرآنی تجلیل به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه این ستاد مردمی، متشکل از 18 نهاد فرهنگی و مؤسسات قرآنی است، ادامه داد: سرمایه این ستاد، سرمایه آبرویی است، به این معنا که نه از نظر بودجه، ریال و...، بلکه با دل و عشق به قرآن کریم و همچنین تشویق و ترغیب فعالان قرآنی که فراموش شده بودند، به فعالیت می‌پردازد. اینکه بگوییم بودجه هنگفت و یا نهاد دولتی برای این محفل هزینه شده، اینگونه نبوده است.

سلطانی گفت: این محفل که هم‌اکنون اختتامیه بزرگ‌ترین طرح حفظ قرآن کریم، تحت عنوان «تحفیظ نبوی» و تجلیل از ۴۰ برادر و خواهر حافظ کل قرآن کریم است، در طول ۸ سال حتی در ایام کرونا نیز با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی، زیر نظر  مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم، تداوم داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی اظهار کرد: امید است بتوانیم با همکاری آستان قدس رضوی، آن نظر بلند و ایده ارزشمند و جامع مقام معظم رهبری که فرمودند: «علاقه‌مندم در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم» را مهیا کنیم که مقدمه آن آغاز شده است و لازمه این مسئله، این است که مؤسسات قرآنی و نهادهای فرهنگی مرتبط با قرآن، به میدان بیایند و این ستاد و ستادهای دیگر را یاری دهند تا بتوانیم این دین را به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ادا کنیم.

وی در پایان گفت: قرن‌ها بود که استعمار و استبداد در داخل و خارج از کشور، خصوصاً قبل از انقلاب، اینگونه به جامعه ما، القا کرده بود که اهل سنت قرآن را گرفتند و اهل بیت را رها کردند و تشیع نیز اهل بیت گرفته و قرآن را رها کرده است، اما به برکت انقلاب اسلامی، هدایت‌ها، ترغیب و تشویق‌های مقام معظم رهبری، می‌بینیم که اهل سنت چگونه با ولایت و محبت اهل بیت عجیبن شده‌اند و در ایام دهه پایانی ماه صفر، از راه‌های دور به‌صورت پیاده به بارگاه منور رضوی مشرف شدند. همچنین می‌بینیم، تشیع ما، قرآن را در متن برنامه‌های خود قرار داده است و این ظرفیت همچنان وجود دارد که همه نهادهای فرهنگی و قرآنی، به خصوص مراکز آموزشی، بر روی حفظ قرآن کریم سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام
captcha