پیامبر اسلام(ص) تمثیل بی‌مانندی و بی‌همتایی خداوند است
کد خبر: 4172499
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
حجت‌الاسلام مروی:

پیامبر اسلام(ص) تمثیل بی‌مانندی و بی‌همتایی خداوند است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همانگونه که خداوند مثل و مانندی ندارد، پیامبر اسلام(ص) نیز تمثیل بی‌مانندی و بی‌همتایی خداوند است و از آنجا که انسان نزد خداوند، گرامی است، خدا بهترین مخلوق خود را برای هدایت آنان فرستاد است.

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، شامگاه، 9 مهرماه، در اختتامیه بزرگ‌ترین طرح سنواتی حفظ قرآن کریم، تحت عنوان «تحفیظ نبوی» که در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال بهترین مخلوق خود را که از همه انبیاء، اولیاء و ملائک برتر است، برای هدایت بشریت مبعوث کرد.

وی با اشاره به حدیث قدسی در خصوص شخصیت پیامبر(ص)، ادامه داد: در این حدیث، خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرمود که عالمِ وجود را به خاطر تو خلق کردم که در این حدیث، معنای زیادی نهفته است. مقام پیامبر اسلام از ملائک مقرب نیز بالاتر است، چرا که در شب معراج به عرش قدم نهاد که جبرئیل نتوانست به آن قدم گذارد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خداوند با مبعوث کردن بهترین بنده خود برای هدایت بشر نشان داد که چقدر بندگانش را دوست دارد و برای انسان جایگاه والایی قائل است، لذا ما انسان‌ها باید قدر خود را بدانیم. همانگونه که خداوند مثل و مانندی ندارد، پیامبر اسلام(ص) نیز تمثیل بی‌مانندی و بی‌همتایی خداوند است و از آنجا که انسان نزد خداوند، گرامی است، خدا بهترین مخلوق خود را برای هدایت آنان فرستاد است.

مروی بیان کرد: این پیامبر بی‌همتا، معجزه بی‌همتایی چون قرآن دارد، هر چند همه انبیاء الهی معجزه داشتند، اما معجزه آنان مختص زمان خود بود و بعد از آن زمان، دیگر پیامی نداشتند، اما معجزه پیامبر(ص) برای همه اعصار و قرون، برای همه بشریت است.

وی تصریح کرد: قرآنی که در حال حاضر در دسترس ما قرار دارد، صورت نازل آن است، اما صورت عینی و حقیقی آن در روز قیامت آشکار خواهد شد، چرا که بشر گنجایش و ظرفیت آشکار شدن صورت حقیقی قرآن را ندارد و حیات حقیقی حیات ابدی است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: قرآن زنده‌کننده دل‌های بشریت است و با اعجاز، بشریت را احیاء می‌کند. از میان مخلوقات، پیامبر(ص) توانست قرآن را تحمل کند، چرا که قرآن تجلی خداوند است. پیامبر(ص) 6000 بار تجلی خدا را تحمل کرد، اما حضرت موسی(ع) حتی یک بار هم نتوانست تجلی خداوند را در کوه تحمل کند.

مروی اظهار کرد: گرفتاری ما این است که در جوامع اسلامی قرآن حقیقتاً مهجور و مظلوم است که البته به برکت انقلاب اسلامی اقداماتی در خور ستایش قرآن انجام شده است و امروز فاصله جامعه ما با آموزه‌های قرآنی زمین تا آسمان است، چراکه جامعه قرآنی این حجم اختلاف، 10 میلیون پرونده در دادگستری و تا این اندازه آمار طلاق ندارد. اگر زمینه در افراد فراهم باشد، حتی عمل به یک آیه از قرآن نیز می‌تواند انسان را متحول کند.

پیامبر اسلام تمثیل بی‌مانندی و بی‌همتایی خداوند است

تجلیل از ۴٠ نفر حافظ قرآن

در ادامه سردار علی مولوی، رئیس ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و تبریک هفته وحدت، بیان کرد: در سایه قرآن می‌توان بر دشمنان پیروز شد و جبهه بزرگ حق و حقیقت را گسترش داد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مردمی متشکل از مدیران پیشکسوت انقلابی، افزود: در این ستاد، خصوصاً طی پنج سال گذشته، اقدامات خوبی صورت گرفته است و در طرح «تحفیظ نبوی» توسط این ستاد مردمی، طی یک دوره هشت ساله، ۴٠ نفر جوان و نوجوان زیر نظر استاد «حاج مهدی حسنی» به عنوان حافظ قرآن تربیت شدند و این محفل، پاسخ محکمی به اهانت‌کنندگان به قرآن در سوئد و آنان که مقابل اسلام جبهه می‌گیرند، است.

مولوی اظهار کرد: فعالیت‌های مردمی قرآنی باید با حمایت مسئولان توسعه یابد، چرا که بیشتر مشکلات جامعه از بی‌توجهی به قرآن است و در این راستا نیز چهره‌های قرآنی  باید معرفی شوند.

انتهای پیام
captcha