عدالت محوری و محرومیت زدایی از الزامات نظام مقدس جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4172201
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

عدالت محوری و محرومیت زدایی از الزامات نظام مقدس جمهوری اسلامی است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم ماموریت اصلی خود را بر عدالت محوری و محرومیت زدایی قرار داده که از الزامات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: بهره مندی آحاد جامعه از موقعیت‌ها و امکانات موجود مهم‌ترین تعریف از محرومیت زدایی و عدالت محوری است که تا زمینه برخورداری همگان از خدمات مورد نیاز فراهم شود.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۸ مهرماه در آیین اتمام و بهره‌برداری از ۵۲۴ طرح‌ محرومیت‌زدایی، عمرانی، امنیت غذایی، اشتغالزایی، چهار هزار و ۸۰۰ برنامه اجتماعی و اهدای ۴۸۱ جهیزیه که با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران برگزار شد اظهار کرد: اجرای عدل و قسط برنامه اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده تا زمینه برای ظهور امام عصر (عج) فراهم شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم ماموریت اصلی خود را بر عدالت محوری و محرومیت زدایی قرار داده که از الزامات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: بهره مندی آحاد جامعه از موقعیت‌ها و امکانات موجود مهم‌ترین تعریف از محرومیت زدایی و عدالت محوری است که تا زمینه برخورداری همگان از خدمات مورد نیاز فراهم شود.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: دولت سیزدهم با گسترش خدمات زیربنایی تلاش دارد مردم از نعمات آب، برق، گاز، راه، ارتباطات، فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی به طور عادلانه برخوردار شوند. استان خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها ضعف‌های جدی دارد که کمتر به آن توجه شده لذا آب، راه، ارتباطات و راه آهن موضوعاتی است که در استان‌های دیگر از ۲ دهه قبل انجام شده و این حوزه ها در خراسان‌ جنوبی نیازمند توجه ویژه است.

قناعت افزود: در ۲ سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در استان بوده‌ایم و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به استان از سمت زابل، راه آهن و انتقال آب از مهمترین اقداماتی بوده که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نگاه انقلابی و دینی فارغ از توجیه اقتصادی، خدمات رسانی به مردم و آحاد جامعه را وظیفه خود می‌داند لذا اختلاف سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی با نظام سکولار غرب در همین مسئله است، تصریح کرد: آنها برآورد هزینه - فایده می‌کنند اما نظام جمهوری اسلامی به دنبال اقامه قسط و عدل است تا آحاد جامعه از نعمت‌های خدادادی بهره مند شوند.

قناعت اظهار کرد: همدلی و وحدت رویه ایجاد شده بین نهادهای انقلابی، دولت و مجلس باید تداوم داشته باشد و اقدامات دولت سیزدهم و نهادها به ویژه سپاه پاسداران، نهادهای انقلابی و قرارگاه محرومیت‌زدایی در راستای اهداف کلیدی قابل توجه، تقدیر و تحسین است.

وی با اشاره به تلاش مدیران برای رشد تولید و اشتغالزایی گفت: مردم استان خراسان جنوبی دیندار، متدین و پای کار نظام هستند و امیدواریم این استان در قراردادهای جدید محرومیت‌زدایی نیز ویژه دیده شود. نرخ بیکاری خراسان جنوبی قبل از دولت سیزدهم ۷.۷ بوده که اکنون حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه راه نیز خراسان جنوبی سال گذشته با احداث باند دوم راه‌ها رتبه دوم کشور را داشت که نشان می‌دهد با همین توان مالی اندک کار زیاد انجام می‌شود، افزود: تا پایان سال ۱۴۰۴ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha