۲۸ هزار بسته نوشت‌افزار در چهارمحال‌وبختیاری توزیع شد
کد خبر: 4171270
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
همزمان با آغاز سال تحصیلی

۲۸ هزار بسته نوشت‌افزار در چهارمحال‌وبختیاری توزیع شد

آیین نمادین «جشن عاطفه‌ها» و توزیع ۲۸ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند چهارمحال‌وبختیاری با حضور استاندار، امام‌ جمعه موقت شهرکرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

توزیع بسته های نوشت افزار

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آیین نمادین «جشن عاطفه‌ها» و توزیع ۲۸ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند استان با حضور استاندار، امام‌ جمعه موقت شهرکرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد. 

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری در این آیین با گرامیداشت تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها امروز به‌ همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و مشارکت شماری از دستگاه‌های اجرایی استان و خیران نیک‌اندیش برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها امسال نیز مانند هر سال برگزار می‌شود که ترویج فرهنگ ایثارگری است و همتی که همه دستگاه‌ها برای برپایی این اقدام خیر به خرج داده‌اند، در راستای ترویج این فرهنگ ناب است.

وی با ذکر اینکه اوج ترویج فرهنگ ایثارگری را در دفاع مقدس شاهد بودیم، ادامه داد: مردان و زنان این مرز و بوم با گذشت از جان، از خاک وطن دفاع کردند و حرکت امروز نیز به‌عنوان یک کار فرهنگی و ایثارگرانه مهم یادآور از جان گذشتگی رزمندگان دفاع مقدس است.

حیدری بیان کرد: امروز خیران نیکوکار احسان بزرگی را رقم می‌زنند و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، این کار نیک باعث خواهد شد تا لبخندی بر لبان دانش‌آموزان بی‌بضاعت نقش ببندد. 

وی با تأکید بر اینکه نیکوکاری از تعلیمات دین مبین اسلام است، گفت: حقیقتاً اقدام به نیکوکاری برخاسته از ایمان و تقوای انسان است و افرادی که چه در دوران دفاع مقدس جان و مال خود را بذل کردند و چه آنان که امروز در صحنه کمک‌های مؤمنانه ایثارگری می‌کنند، در زمره مؤمنان و متقیان قرار دارند. 

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مهارت‌‌آموزی در کنار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بسیار مهم است، افزود: نوجوانان و جوانان باید مهارت‌های زندگی را نیز فرا بگیرند و این صحنه‌های نیکوکاری نوعی آموزش مهارت زندگی به نسل جوان است تا فرزندان‌ ما این انصاف و نیکوکاری را مشاهده کنند و در زندگی خود به کار گیرند. برای داشتن کشور و استان آباد و توسعه‌یافته لازم است که مهارت زندگی را به جوانان و نوجوانان آموزش دهیم.

حیدری بیان کرد: اقدام به کارهای خداپسندانه و ایثار مال در وضعیت اقتصادی امروز یک کار جهادی است که در قرآن کریم نیز به آن سفارش شده و در تعالیم دینی وجود دارد. 

هم‌افزایی دستگاه‌ها در برپایی جشن عاطفه‌ها 

در ادامه، جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد استان با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت حجت(عج) و با گرامیداشت بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در استان همزمان با این ایام فرخنده، اظهار کرد: امروز، بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مجموعه امداد از نظام اسلامی خدمت می‌گیرند و برنامه‌ای ذیل عنوان جشن عاطفه‌ها با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها شکل گرفت و کمیته امداد طی تعامل با دستگاه‌های دولتی و نهادهای خیریه این جشن را به‌صورت یکپارچه و به‌دور از موازی‌کاری برگزار می‌کند. 

وی تصریح کرد: امروز این رویکرد تعاملی بین دستگاه‌ها در جشن عاطفه‌ها تجربه خوبی بود و ثابت شد که در هر جا با یکدیگر همدل و همراه شدیم، خدمت بهتری به نیازمندان ارائه کردیم؛ بر طبق فهرست نیازمندان که دستگاه‌های مختلف کمک کننده در اختیار دارند با سرعت و شتاب کار توزیع انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه ۲۸ هزار بسته نوشت‌افزار امروز با مشارکت دستگاه‌های مختلف بین دانش‌آموزان نیازمند توزيع می‌شود، گفت: امیدواریم با همین رویکرد تعاملی و با به کمک گرفتن حمایت‌های خیران، برنامه باشکوه‌تری را در آینده برگزار کنیم. 

محمدی در پایان گفت: از محل جشن عاطفه‌ها در سال ۱۴۰۱، پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد و امروز مفتخریم اعلام کنیم که مبلغی در حدود هفت میلیارد تومان عایدی از محل جشن نیکوکاری جمع‌آوری شده که توسط خیران و سایر همراهان کمک شده است.

انتهای پیام
captcha