حماس افتتاح سفارت کنگو دموکراتیک در قدس را محکوم کرد
کد خبر: 4170755
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

حماس افتتاح سفارت کنگو دموکراتیک در قدس را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای تصمیم جمهوری دموکراتیک کنگو برای افتتاح سفارت خود در قدس را محکوم کرده و خواستار بازنگری در تصمیم این کشور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری سما، در بیانیه جنبش حماس در این خصوص آمده است: ما به شدت تصمیم جمهوری دموکراتیک کنگو را برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی محکوم کرده و این اقدام را نقض آشکار حقوق بین‌الملل می‌دانیم.

حماس همچنین اعلام کرد: چنین اقدامی به منزله از بین بردن حقوق ملت فلسطین در پایتخت تاریخی و نماد مذهبی و سیاسی آن است.

این جنبش در ادامه تأکید کرد: ما از جمهوری دموکراتیک کنگو می‌خواهیم که از این تصمیم تأسف‌بار صرف نظر کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد جمعه مدعی شد جمهوری دموکراتیک کنگو سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از نتانیاهو همچنین گزارش داد که رژیم صهیونیستی نیز در کینشاسا، پایتخت جمهوری دمکراتیک کنگو سفارت خود را افتتاح خواهد کرد.

به زمان دقیق انتقال سفارت کنگو از تل‌آویو به قدس و نیز بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در کینشاسا هیچ اشاره‌ای نشده است.

۱۴ شهریورماه نیز کشور کوچک پاپوآ گینه نو طی مراسمی سفارت خود را در قدس اشغالی افتتاح کرد.

انتقال سفارت از تل آویو به قدس اشغالی را دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ۱۵ آذر ماه سال ۱۳۹۶ مطرح و اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و با امضای نامه‌ای، دستور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد.

این تصمیم ترامپ با مخالفت جهانی روبه رو شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در ۳۰ آذر ۱۳۹۶ در جلسه‌ای اضطراری پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مخالفت با این تصمیم آمریکا درباره قدس را به رأی گذاشت که نمایندگان ۱۲۸ کشور به قطعنامه مجمع علیه تصمیم آمریکا رأی موافق و ۹ کشور به آن رأی مخالف دادند. ۳۵ کشور رأی ممتنع خود را به این قطعنامه اعلام کردند و ۲۱ کشور نیز در رأی گیری شرکت نکردند.

انتهای پیام
captcha