تصمیم سیرالئون بیانگر چراغ سبز به رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 4165206
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
حماس:

تصمیم سیرالئون بیانگر چراغ سبز به رژیم صهیونیستی است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهارات ریاست جمهوری سیرالئون مبنی بر آمادگی این کشور برای افتتاح سفارت خود در قدس اشغالی را محکوم کرد.

تصمیم سیرالئون بیانگر چراغ سبز به رژیم صهیونیستی استبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عبداللطیف قانوع خواستار بازنگری دولت سیرالئون در این موضع اشتباه و حمایت از قضیه عادلانه فلسطین شد.
قانوع اشاره کرد که این موضع تأسف‌بار از سوی دولت سیرالئون در شرایطی اتخاذ شده که شاهد تشدید جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین هستیم.
وی گفت که این به منزله چراغ سبز به ارتش رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان یهودی برای ادامه تجاوزات و جنایات خود علیه ملت فلسطین از جمله در قدس اشغالی است.
قانوع تأکید کرد که موضع دولت سیرالئون به معنی پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و حمایت از جنایات رژیم اشغالگر است.

گفتنی است، پیش از این الی کوهن،  وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از قصد سیرالئون برای افتتاح سفارت در قدس اشغالی خبر داده بود و طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با جولیوس مادا بیو، رئیس جمهور سیرالئون طی تماس تلفنی گفت‌وگو کرده است.
وی افزود: طی این مکالمه روابط دوجانبه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادیم و رئیس جمهور سیرالئون به ما اطلاع داد که سفارت این کشور در قدس افتتاح خواهد شد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تاریخ شش دسامبر ۲۰۱۷، قدس را «پایتخت رژیم صهیونیستی» دانست و از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس خبر داد.
پس از آن در سال ۲۰۱۸ گوآتمالا سپس کوزوو و هندوراس در سال ۲۰۲۱ سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کردند.

انتهای پیام
captcha