۳۰۰ نخبه در دستگاه‌های اجرایی یزد جذب می‌شوند
کد خبر: 4166227
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

۳۰۰ نخبه در دستگاه‌های اجرایی یزد جذب می‌شوند

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد از جذب 300 نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و بدون آزمون خبر داد و گفت: این آمار در سال گذشته 85 نفر بود که مراحل پایانی گزینش را طی می‌کند.

حیدر مفتاحی‌زاده، رئیس بنیاد نخبگان استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حیدر مفتاحی‌زاده، رئیس بنیاد نخبگان استان یزد، نهم شهریورماه در حاشیه نشست خبری مهران فاطمی، استاندار یزد با اشاره به ثبت اطلاعات بیش از سه هزار نفر به عنوان نخبه گفت: بخش عمده‌ای از این افراد، در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: بخشی نیز در سال 1402 در برنامه است که جذب دستگاه‌های اجرایی شوند و سهم استان در سال 1401، 85 نفر بود که مراحل آخر گزینش را طی کرده و بدون آزمون در دستگاه‌های اجرایی جذب می‌شوند. در سال 1402، با پیگیری استاندار، قرار است 300 نفر از نخبگان، بدون آزمون و در پست‌های حائز نخبگی در دستگاه‌های اجرایی جذب شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به اجرای طرح بورسیه صنعتی در استان گفت: اولین دوره این طرح با موفقیت در استان اجرا شد و پذیرفته‌شدگان در قالب این طرح، 95 دانشجو مراحل تحصیلی خود را در دانشگاه و صنعت می‌گذرانند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز 378 نفر به این آمار افزوده می‌شود بیان کرد: براساس این طرح، دانشجویان از کمک هزینه‌های تحصیلی و بیمه کامل بهره‌مند می‌شوند.

مفتاحی‌زاده افزود: دانشجویان پسر نیز پس از چهار سال دوران سربازی خود را به عنوان «سرباز فناور» در همان واحد تولیدی طی خواهند کرد و پس از آن در همان مجموعه و یا مجموعه دیگر مشغول به کار خواهند شد.

وی ادامه داد: دفتر نخبگان استان پس از ملی شدن طرح بورسیه تحصیلی صنعتی، رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد و هم اکنون بیش از 40 صفحه دفترچه کنکور سراسری به بورسیه تحصیلی صنعتی اختصاص دارد. 

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: دبیرخانه طرح بورسیه صنعتی در یزد و در دفتر نخبگان قرار دارد اما در تمام استان‌های کشور و شرکت‌های بزرگ در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha