هاآرتص: اعتراض‌ها در لیبی به زیان عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل تمام شد
کد خبر: 4165708
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

هاآرتص: اعتراض‌ها در لیبی به زیان عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل تمام شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تأکید کردند که اعتراض گسترده محافل سیاسی و مردمی در لیبی به خبر دیدار محرمانه وزیر خارجه برکنار شده کشورشان با همتای صهیونیست خود کشورهای عربی را از پروژه عادی‌سازی بازخواهد داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، اعتراض‌ها در محافل سیاسی و مردمی لیبی به خبر دیدار وزیر خارجه برکنار شده لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

کمیته ملی مبارزه با عادی‌سازی و حمایت از مقاومت در لیبی نیز امروز سه‌شنبه، 7 شهریور خواستار اتخاذ تدابیر مناسب در قبال وزیر خارجه لیبی و نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی پس از افشای دیدار صورت گرفته بین وزیر لیبیایی با مقام صهیونیست در رُم شد.

در بیانیه این کمیته آمده است: ما اقدام نجلاء المنقوش، وزیر خارجه برکنار شده لیبی در دیدار با یکی از جنایتکاران رژیم اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

در ادامه تظاهرات مردمی در لیبی علیه هر گونه سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی، صبح امروز  نیز شهروندان لیبیایی با تجمع مقابل مقر تلویزیون لیبی در طرابلس خواستار سرنگونی دولت لیبی شدند.

عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر لیبی دیروز دستور برکناری رسمی المنقوش و تحقیق از وی در خصوص دیدار با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را صاد کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های عربی و جهانی اعلام کردند که المنقوش از بیم بازجویی و محاکمه از طریق فرودگاه معیتیقه به ترکیه فرار کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که دولت آمریکا به شدت به کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص افشای خبر دیدار محرمانه وزیر خارجه لیبی با همتای صهیونیست خود اعتراض کردند.

 روزنامه هاآرتص به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی و عرب نوشت: ناآرامی‌ها در لیبی ممکن است کشورهای عربی را از عادی سازی بازدارد.

به گفته دولت آمریکا فاش شدن خبر دیدار مقام لیبی با مسئولین اسرائیلی به شدت به تلاش‌های واشنگتن در روند عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل آسیب می‌زند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که افشای دیدار محرمانه با دولت لیبی، شکست فاجعه‌باری است که ابزارها (برای عادی‌سازی) را از بین برد و شمارش معکوس برای (سرنگونی) دولت لیبی را آغاز می‌کند.

در همین حال روز گذشته عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر لیبی به همراه تعدادی از وزرای کابینه خود در سفارت فلسطین در طرابلس حضور یافت تا مخالفت دولت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کند.

وزارت خارجه فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که نخست‌وزیر لیبی در این دیدار بر پایبندی کامل کشورش به مسئله فلسطین و حمایت از حق ملت فلسطین در دستیابی به حقوق مشروع خود تأکید کرد و گفت که لیبی در کنار مبارزه ملت فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است.

هاآرتص: اعتراض‌ها در لیبی به زیان عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل تمام شد /اماده

در این بیانیه آمده است که حجم واکنش‌های حزبی و مردمی به این قضیه نشانه موضع ثابت ملت لیبی و نهادهای آن در حمایت از مسئله فلسطین است و ملت فلسطین به مواضع ملت لیبی در دفاع از حقوق ملت فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی وفادار باقی خواهد ماند.

انتهای پیام
captcha