آموزش‌های مهارتی نو و جدید به نسل جوان ارائه شود
کد خبر: 4165597
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

آموزش‌های مهارتی نو و جدید به نسل جوان ارائه شود

نماینده یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس با تأکید بر ایجاد شهرک مهارت در یزد، گفت: اگر بخواهیم فضای مجازی به فضای کار تبدیل شود در وهله اول باید آموزش‌های مهارتی نو و جدید به نسل جوان ارائه شود.

محمدصالح جوکار، نماینده یزد و اشکذر در مجلسبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، امروز در دیدار اعضای  مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه خیرین پشتوانه عظیمی در کشور هستند گفت: خیرین در همه حوزه‌ها با هدف رفع مشکلات مردم ورود پیدا کرده‌اند و اقدامات ارزنده بسیاری انجام داده‌اند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند ظرفیت‌های خوبی برای آموزش‌های مهارتی ایجاد کند افزود: بازار کسب و کار بسیار مهم است و ارائه آموزش‌های مهارتی به نسل جوان می‌تواند بر آینده‌ شخص و جامعه اثربخش باشد.

وی در خصوص نحوه فعالیت مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان، گفت: فعالیت‌ها و اهداف این مجمع باید شفاف و به صورت مکتوب قابل ارائه باشد تا همه در جریان اقدامات این مجمع قرار گیرند.

نماینده مردم با تأکید بر بحث استعدادیابی، اظهار کرد: هر فردی استعداد انجام هر کاری را ندارد و اگر در کنار بحث آموزش فنی و حرفه‌ای، استعدادیابی نیز مورد توجه قرار گیرد، قطعاً خروجی بهتری خواهد داشت. اگر علاقه و استعداد با یکدیگر ممزوج شوند، فرد در انجام امور و پیشرفت در آن حوزه شغلی بسیار موفق‌تر عمل خواهد کرد.

جوکار با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه ای در نهایت باید تبدیل به کسب و کار برای افراد شود، افزود: برای ارائه راهکاری مهارتی به افراد ابتدا باید پیش زمینه‌هایی همچون مشاوره، راهنمایی، ارزیابی و شناسایی توانمندی و ظرفیت و در ادامه برای اشتغال آفرینی باید تسهیلات قرض الحسنه فراهم کرد.

وی راه‌اندازی شهرک مهارت را در یزد بسیار اثربخش دانست و اظهار کرد: با توجه به جمعیت انبوه در شهرستان یزد، راه اندازی این شهرک بسیار مفید خواهد بود که در این خصوص نیز باید فضاهای مورد نیاز و مکان یابی به درستی انجام گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه اگر بخواهیم فضای مجازی به فضای کار تبدیل شود در وهله اول باید آموزش‌های مهارتی نو و جدید به نسل جوان ارائه شود، عنوان کرد: فضای مجازی بیشتر در جامعه ما به یک فضای تفریحی و سرگرمی تبدیل شده در صورتی که افراد بسیاری از این فضا درآمدزایی دارند که نیاز است در این خصوص برنامه ریزی شود تا بتوان از آن به بهترین شکل ممکن بهره برد.

انتهای پیام
captcha