مقتدایی بیان کرد: جهاددانشگاهی؛ نهادی با توانایی مدیریت علم
کد خبر: 4159326
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/8

مقتدایی بیان کرد: جهاددانشگاهی؛ نهادی با توانایی مدیریت علم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار می‌رود جهاددانشگاهی همکاری خود را با سایر نهاد‌های علمی و تحقیقاتی ادامه دهد تا با بهره‌گیری از توان اندیشمندان و پژوهشگران نوعی مدیریت علم را پیش ببرد، زیرا مدیریت علم و دانش برای خلق ثروت امری مهم و ضروری است.

عباس مقتدایی

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه اصولاً جهاددانشگاهی با رویکرد حل مشکلات و رفع موانع تأسیس شد، گفت: در مقطعی که جهاددانشگاهی به وجود آمد مجموعه‌های دانش‌بنیان اندکی در کشور وجود داشتند و این نهاد توانست در ابعاد مختلف اعم از فنی و مهندسی، علوم پزشکی و بسیاری از زمینه‌های دیگر که نیازمند تحقیق و تلاش و جهد فراوان برای دستیابی به مرزهای دانش و گذر از آن است، موفق ظاهر شود.

وی افزود: امروزه جهاددانشگاهی در کنار مجموعه‌هایی که دانش‌بنیان نامیده می‌شوند توانسته به نقطه قابل قبولی دست پیدا کرد. ایجاد مراکز علمی و آموزشی در کنار دانشگاه‌‎ها به منظور بهره‌مند ساختن ایران از پیشرفت در زمینه‌های مختلف نقشی است که جهاددانشگاهی در طول سالیان گذشته برعهده داشته است.

جهاددانشگاهی در نقطه رشد و بلوغ

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون جهاددانشگاهی به مرحله رشد و بلوغ رسیده است، گفت: بسیاری از متخصصان، اندیشمندان و دانشمندان در عرصه‌های مختلف با این مجموعه همکاری می‌کنند و پیشبرد اهداف علمی، فنی و مهندسی نظام اسلامی ازجمله مواری هستند که می‌توان به عنوان کارکردهای مؤثر جهاددانشگاهی در طول سالیان گذشته نام برد.

مقتدایی افزود: با وجود فراز و فرودهای متعدد در ادوار مختلف اما روند پیشرفت‌های جهاددانشگاهی متوقف نشده و  روند کلی آن رو به رشد است. از سوی دیگر با توجه به پیشرفت‌های عظیمی که در کشور اتفاق افتاده شاهد تحول نگرشی در جهاددانشگاهی هم هستیم. اکنون این نهاد انقلابی می‌تواند با بهره‌گیری از صدها و بلکه هزاران مجموعه علمی و تحقیقاتی که در اختیار دارد فعالیت‌های خودش را مضاعف کند و در این جهت کشور هم‌گام و هم‌جهت با جهاددانشگاهی است.

نقش جهاددانشگاهی در مدیریت علم

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی تقریباً همه حوزه‌های علم و دانش را تجربه کرده و در این جهت کارکردهای مفیدی داشته و انتظار می‌رود جهاددانشگاهی همکاری خود را با سایر نهادهای علمی و تحقیقاتی ادامه دهد تا با بهره‌گیری از توان اندیشمندان و پژوهشگران نوعی مدیریت علم را پیش ببرد، زیرا مدیریت علم و دانش برای خلق ثروت امری مهم و ضروری است.

مجتبی برزگری

انتهای پیام
captcha