غدیر باید در شیوه زندگی و حکومت ما جاری باشد
کد خبر: 4154282
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
ظریف‌منش:

غدیر باید در شیوه زندگی و حکومت ما جاری باشد

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه غدیر برخلاف بسیاری از رخدادهای تاریخ، متعلق به یک زمان نیست بلکه حقیقتی همیشه جاری تا روز قیامت و ظهور حضرت مهدی(عج) است،‌ گفت:‌ غدیر باید در شیوه زندگی و حکومت ما جاری باشد. 

غدیر باید در شیوه زندگی و حکومت ما جاری باشدبه گزارش خبرنگار ایکنا، همایش «امیرالمؤمنین(ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» امروز سه‌شنبه ۲۰ تیر با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، احمد وحیدی، وزیر کشور، محمدی گلیپایگانی، حسین ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی و حجت‌الاسلام کاظم‌ صدیقی، دبیرکل این بنیاد در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور در این مراسم با اشاره به حضور مردم در مهمانی ۱۰ کیلومتری روز غدیر بیان کرد: رسانه‌های خارجی نسبت به حضور مردم در روز عید غدیر بی‌تفاوت بودند؛ برآوردها از تهران حاکی از حضور سه میلیونی مردم بود اما رسانه‌های خارجی حضور را نشان ندادند. برپا داشتن غدیر و توجه به همه ابعاد آن اگر از عاشورا مهم‌تر نباشد کمتر نیست؛ عاشورا ادامه غدیر است. اگر بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را چهار نقطه اوج حرکت بدانیم پیوستاری را نشان می‌دهد که ما بر مسیر آن حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جوان ما زمانی بی‌هویت می‌شود که نسبت به اهل‌بیت(ع) دور شود، گفت: امکان ندارد جوانی نسبت به اهل‌بیت(ع) حب داشته باشد و بی‌هویت باشد. معارف اهل بیت(ع) نجات دهنده بشریت و بزرگترین سلاح برای بازگرداندن جوانان به اسلام عزیز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز طی سخنانی بیان کرد: در رابطه با غدیر صحبت‌های بسیاری شده است؛ حدیث «علی مع الحق و الحق مع‌العلی» از بزرگان اهل سنت و شیعه روایت شده و در قرآن آیه «بعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ» به معنای اینکه بعد از حق چیزی جز گمراهی وجود ندارد بیان کننده این موضوع است که راهی جز راه حضرت علی(ع) گمراهی است.

وی گفت: خدا را شکرگزاریم در مملکتی هستیم که مادران پاک، شیر پاک به ما دادند و چقدر جای شکرگزاری است که صدای «اشهدان علی ولی الله» به سراسر جهان می‌رسد.

غدیر باید در شیوه زندگی و حکومت ما جاری باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی افزود: در این چند روزه همه افرادی که در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر تهران حضور پیدا کردند، همه از مردم بودند چراکه مردم از امام علی(ع) و اولاد او جدا نمی‌شوند. این اتفاق نشان دهنده این است که دشمنان در فضای مجازی و ترویج بی‌حجابی، موفق نشدند مردم را از دین و ایمان جدا کنند.

حجت‌الاسلام کاظم‌ صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در این همایش بیان کرد: پرچم غدیر در این ماه برافراشته شد و آوازه آن برای همیشه جاری است. آیه تطهیر و مباهله نیز در این ماه نازل شد که نشان از اهمیت بالای این ماه دارد. 

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) دریا و چشمه جوشان هستند و هر کسی که وجودش با چشمه ولایت آمیخته شد به تعالی دست می‌یابد. خداوند قدرت، جمال، کمال و علم را در وجود امیرالمؤمنین علی(ع) جمع کرده است. 

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: علی(ع) عالم امکان و بالاتر از عالم امکان یعنی اسم اعظم است. آئینه‌ای که صفات جمال و کمال خداوند در آن منعکس است وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع) است‌. محبت امام علی(ع) فطرت، خلقت، سیرت، ارث گذشتگان ماست که به ما رسیده و عشق به همه خوبی‌ها ما را با علی(ع) وصل کرده است. علی(ع) دریاست و ما یک قطره هستیم و تا در دریای علی(ع) ذوب نشویم آرام نمی‌گیریم.

 امیرالمؤمنین(ع)؛ تابلوی انسان کامل 

وی با بیان اینکه قرآن وصف امیرالمؤمنین(ع) و تابلوی انسان کامل است گفت: انسان کامل یعنی خلیفه مطلق خدا. علی(ع) یک منظومه است و یک فرد نیست و این منظومه در آیه مباهله به ما ارائه شده است. آن جایی که مهر علی(ع) در فرد رشد می‌کند و به ثمر می‌رسد خانواده است. باید قدر خانواده را دانست و نگذاشت که کیان خانواده از بین برود. خداوند در پرتو نور آیه مباهله موضوع خانواده را مطرح کرده است. آیه مباهله جنبه سیاسی، تربیتی و اجتماعی سعادت آفرین دارد. 

غدیر باید در شیوه زندگی و حکومت ما جاری باشد

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر اضافه کرد: این خانواده‌ها بودند که در هشت سال دفاع مقدس قدرت خلق کردند و در مقابل دشمن ایستادند و شهدا تبلور خانواده‌های علوی، صاحبدل و عاشق‌پیشه بودند.

وی اظهار کرد: مقام زن در آیه مبارکه مباهله قابل فهم است. فاطمه زهرا(س) را یک زن نباید دید بلکه فاطمه(س) کل است و زنان مظاهر و جلوه‌های حضرت زهرا(س) هستند.

حسین ظریف‌منش، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز در این همایش با اشاره به برگزاری جشن 10 کیلومتری غدیر در تهران گفت: این پدیده نوظهور ثمره چندین سال تلاش بود که به دنبال به اهتزاز درآمدن پرچم غدیر بود. این اتفاق دل دوستان را شاد کرد و دشمنان را ترساند.

وی ادامه داد: شعار این چند روز «امیرالمؤمنین علی(ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» بود ولی ما می‌دانستیم که این واقعه به وقوع خواهد پیوست و هدف داشتیم که این اتفاق را به آینده پیوند بزنیم. غدیر آمده است که تبعیت و اطاعت کنیم و امیرالمؤمنین علی(ع) را معیار زندگی و حکومت امیرالمؤمنین(ع) و شیوه حکومت امام(ع) را الگوی حکمرانی خود قرار دهیم. تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها باید رنگ و بوی علوی بگیرند. 

ظریف‌منش اظهار کرد: مناسبت‌ها محصول یک‌ رخداد طبیعی و اجتماعی است و هر مناسبت اهمیت و جایگاه خاص خود را دارد. اهمیتی که برای بعضی از مناسبت‌ها وجود دارد را بعضاً در قرآن کریم مشاهده می‌کنیم که نشان دهنده پیام خاصی است. این مناسبت‌ها با عنوان ایام الله ذکر شده و یادآوری و زنده نگه داشتن این ایام مورد تأکید واقع شده است. 

مباهله؛ فرصت‌ساز و الگوبخش

وی افزود: برنامه‌سازی برای این ایام در دستور کار قرار گرفته است زیرا ظهور قدرت الهی در ایام‌الله‌ها شکل گرفته است. روز عید غدیر و مباهله؛ فرصت‌ساز و الگوبخش است و به جوانان الگوها را معرفی می‌کند. این روزها برای انقلاب، شیعه و اسلام اقتدار آفرین و مروج ارزش‌هاست. باید نسبت به این ایام الله توجه کنیم. دشمن به دنبال این است که ایام‌الله‌ها فراموش شود. 

غدیر باید در شیوه زندگی و حکومت ما جاری باشد

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: حرکت بزرگ مردم در روز عید غدیر نشان دهنده این است که غدیر به صحنه جامعه شیعی و ایرانی بازگشته است. غدیر یک حقیقت مسلم تاریخی است و هیچ کس نسبت به آن شک ندارد اما پیام غدیر این است که ولایت امیرالمؤمنین(ع) و استمرار نبوت و مدیریت اسلام باید در جامعه حاکم باشد. 

جایزه بین‌المللی غدیر

وی افزود: غدیر برخلاف بسیاری از رخدادها در طول تاریخ متعلق به یک زمان نیست بلکه حقیقتی همیشه جاری تا روز قیامت و ظهور حضرت مهدی(عج) است. غدیر باید در نحوه زندگی و شیوه حکومت هم جاری باشد. 

ظریف‌منش در پایان خبر داد: برای سال آینده جایزه بین‌المللی غدیر را به محققان و هنرمندان اعطا خواهیم کرد تا معرفت غدیر توسعه یابد.

انتهای پیام
captcha