هشدارها نسبت به توطئه‌ درباره قدس و دعوت به اعتکاف در مسجدالاقصی
کد خبر: 4148783
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

هشدارها نسبت به توطئه‌ درباره قدس و دعوت به اعتکاف در مسجدالاقصی

در پی مطرح شدن طرح‌های توطئه‌آمیز صهیونیست‌ها برای تقسیم مسجدالاقصی میان شهرک‌نشینان و مسلمانان و همچنین یهودی‌سازی قدس اشغالی، گروه‌های مختلف فلسطینی خواهان حضور حداکثری در مسجدالاقصی و اعتکاف در دهه نخست ذی‌الحجه در این مسجد مبارک شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از صفحه عربی مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، قدس اشغالی و مسجدالاقصی با مطرح شدن طرح‌های توطئه‌آمیز با هدف یهودی‌سازی قدس و تقسیم مسجدالاقصی، شاهد فراخوان گسترده برای حضور در این مسجد و اعتکاف در دهه نخست ذی‌الحجه است. این فراخوان با هدف مقابله با طرح‌های صهیونیست‌ها در ارتباط با مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی است.

جمال عمرو، محقق و فعال اهل قدس تصریح کرد: صهیونیست‌ها حمله گسترده‌ای علیه شهر قدس را آغاز کرده است، وی در ادامه تأکید کرد: مردم فلسطین برای حفاظت از قدس و مسجدالاقصی با تمام وجود فداکاری خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه ملت ما تسلیم نخواهند شد، از کشورهای عربی و نهادهای بین‌المللی خواست از پایداری مردم فلسطین در شهر قدس حمایت کنند. به گفته وی مسئولان تشکیلات خودگردان در برابر تخلفات اشغالگران علیه مسجدالاقصی سکوت کرده‌اند.

طی روزهای گذشته فراخوان‌هایی مبنی بر اعتکاف در ده روز اول ذی‌الحجه در مسجدالاقصی از فردا دوشنبه برای محافظت از این مسجد در برابر طرح‌های یهودی‌سازی شدند.

این فراخوان‌ها برای مقابله با لایحه‌ای مطرح شده است که آمیت هالیوی، نماینده کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود ارائه کرده و خواهان تقسیم مسجد مبارک الاقصی بین مسلمانان و شهرک‌نشینان صهیونیست شده است.

از سویی محمد حماده، سخنگوی حماس در قدس از مردم ما خواست تا برای خنثی کردن نقشه‌های اشغالگران در صحن‌های مسجدالاقصی مستقر شوند.

حماده تأکید کرد: فلسطینی‌ها اشغال مسجدالاقصی را چالشی بزرگ برای خود می‌بینند و حق خود را باید از طریق حضور مستمر در این مسجد خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha