جنبش حماس برگزاری دروس توراتی در مسجدالاقصی را محکوم کرد
کد خبر: 4139281
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

جنبش حماس برگزاری دروس توراتی در مسجدالاقصی را محکوم کرد

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای برگزاری مراسم توراتی در نزدیکی مصلی باب الرحمه در مسجدالاقصی توسط تندروهای صهیونیست را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از العربی الجدید، جنبش مقاومت اسلامی حماس اقدام گروه‌های افراطی اسرائیلی در برگزاری دروس توراتی در نزدیکی مصلی باب‌الرحمه در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

حماس در این بیانیه اعلام کرد که این اقدام در چارچوب برنامه‌های اشغالگران برای تحمیل تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و به عنوان مقدمه‌ای برای تغییر ویژگی‌ها و هویت این مسجد در راستای روایت‌های دروغین صهیونیستی و معبد ادعای آن‌ها صورت می‌گیرد.

این جنبش به اشغالگران هشدار داد و آن‌ها را مسئول کامل ادامه سیاست‌های یهودی‌سازی و اقدامات تهاجمی علیه مسجدالاقصی می‌داند و تأکید کرد که ملت فلسطین و همه نیروهای مقاومت اجازه هتک حرمت مسجدالاقصی و تقسیم آن را نمی‌دهند و این مکان به هر قیمتی که باشد، کاملاً اسلامی باقی خواهد ماند.

حماس، همچنین از اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی خواست تا با انجام اقدامات فوری برای حفاظت از قدس و مسجدالاقصی در برابر خطر یهودی‌سازی و هتک حرمت، عهده‌دار مسئولیت‌های تاریخی خود باشند.

انتهای پیام
captcha