قرآن طلای یک میلیون دلاری در نمایشگاه کتاب دوحه + فیلم
کد خبر: 4148385
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۰

قرآن طلای یک میلیون دلاری در نمایشگاه کتاب دوحه + فیلم

نسخه‌ای کمیاب از قرآن کریم به ارزش یک میلیون دلار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه در سی و دومین دوره خود که این روزها در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه در حال برگزاری است، شاهد نمایش مجموعه‌ای از نسخه‌های قرآنی کمیاب در سطح فنی خط و خوشنویسی و ارزش تاریخی آن است.

مؤسسه انتشارات هنر و تجارت جهانی گزارش داده است که نسخه‌ای دست‌نویس از قرآن کریم به ارزش یک میلیون دلار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه به نمایش گذاشته شده است.

این نسخه قرآن کریم مربوط به سال 1180 هجری قمری است و از روی جلد تا خطوط متن آن به طلای 24 عیار زینت داده شده است.

این قرآن با توجه به اینکه یک نسخه نفیس و گرانبها مربوط به دوره سلطنت عثمانی است، نسخه‌ای کمیاب و منحصر به فرد در جهان به شمار می‌رود.

روزنامه قطری الشرق هم اعلام کرد که کار کتابت، تذهیب و تزئین این قرآن توسط زاده مصطفی افندی، مشهورترین خوشنویس دوران عثمانی انجام شده است.

 مسلم سقا امینی، مدیر انتشارات هنر و تجارت جهانی در خصوص امکان فروش این نسخه قرآن کریم در صورت وجود خریدار گفت: متخصصان و یا کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، این قیمت را روی آن گذاشته‌اند و انتشارات احتمالاً به فکر فروش این نسخه کمیاب نیز باشد.

عرضه قرآن‌های نفیس خطی در نمایشگاه کتاب دوحه

نمایشگاه کتاب دوحه که از تاریخ ۲۲ تا ۳۱ خرداد در حال برگزاری است، مجموعه‌ای از قرآن‌های کمیاب تاریخی را در نمایشگاه دوحه به نمایش گذاشته که قدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارند.

قدمت برخی از قرآن‌ها به قرن سوم هجری می‌رسد و شامل نسخ قرآنی بدون نقطه و یا قرآن‌هایی به خطوط کوفی، ثلث و دیگر خطوط اسلامی است.

یکی از نادرترین قرآن‌های به نمایش درآمده، نسخه‌ای از قرآن با قدمت بیش از ۶۰۰ سال است که به خط محقق در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر نوشته شده است و جلد چرمی دارد.

انتهای پیام
captcha