ایران در آستانه تله جمعیتی قرار دارد
کد خبر: 4137158
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

ایران در آستانه تله جمعیتی قرار دارد

نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: اکنون ایران در آستانه تله جمعیتی قرار دارد و اگر کشوری در تله جمعیتی قرار گیرد، سال‌ها طول می‌کشد تا خود را از این مسئله خارج کند.

سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی رویداد حسنه ماندگار در یزد، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی، نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه اهدای جایزه به فرزندآوران برتر در استان یزد اقدامی بسیار خوب است و به شیوه‌های گوناگون دیگری نیز باید مورد توجه باشد گفت: یکی از مسائل مهمی که به آن باید توجه کنیم، این است که در آستانه تله جمعیتی قرار داریم به طوری که اگر کشوری در تله جمعیتی قرار گیرد، سال‌ها طول می‌کشد تا خودش را از این مسئله خارج کند لذا قبل از این که گرفتار این تله شویم باید مردم و مسئولان برنامه‌ریزی خرد و کلان داشته باشند.

وی با بیان اینکه بعضی شهرستان‌ها مثل تفت از شهرستان‌های سالمند کشور هستند و آمارهای مربوطه در آنها کاهش قابل توجهی دارد، افزود: ازدواج و فرزندآوری را باید دریابیم اما در این خصوص،‌ یکی از موانع موجود، تأمین مسکن مناسب برای خانواده‌ها است.

این مسئول افزود: خانه‌های کوچکی که برای فرزندآوری مناسب نیست باید از سیاست دولت حذف شود و سیاست‌گذاری را با خانه‌های فضای باز در نظر گیرد البته از مسئولان برای تأمین خانه‌های ویلایی تشکر می‌کنیم اما باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

مدرسی با اشاره به اینکه فرزندآوری از ناحیه دیگری مورد تهاجم است،‌ گفت: از نظر تبلیغاتی نیز این مقوله مورد تهاجم است البته در صدر اسلام نیز روایت‌های زیادی به ویژه در دوران امام سجاد(ع) داریم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به هزینه‌های بالای تحصیل یادآور شد:‌ دولت باید این مسئله را نیز مورد توجه داشته باشد که امروزه هزینه‌های آموزش و پرورش و دانشگاه بسیار بالاست و باید این هزینه‌ها را کاهش دهند. مردم باید ازدواج و فرزندآوری را اصل بدانند و دولت نیز باید با برگزاری مراسم‌های آیینی مختصری در ترویج این امر بکوشد.

انتهای پیام
captcha