فراخوان اولین پویش بین‌المللی طرح‌ها و ایده‌های رسانه‌ای/ حمایت 50 میلیون تومانی
کد خبر: 4136685
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه اعلام کرد؛

فراخوان اولین پویش بین‌المللی طرح‌ها و ایده‌های رسانه‌ای/ حمایت 50 میلیون تومانی

حجت‌الاسلام محمدرضا برته با بیان اینکه پویش‌ها در دنیا عمدتا از طرف انجمن‌ها، تشکل‌ها و ... ایجاد و اجرا می‌شوند، تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان یک ابرتشکل مردمی، ملی و بین‌المللی می‌تواند در این مسیر نقش کوچکی ایفا کند و به همین دلیل این پویش را ایجاد کرده است و از صاحبان آثار برتر تا سقف 500 میلیون ریال حمایت خواهد کرد.

ارسال/ اولین پویش بین‌المللی حمایت از طرح و ایده در عرصه رسانه فراخوان شدبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، 6 اردیبهشت ماه در نشست خبری فراخوان اولین پویش بین‌المللی حمایت از طرح و ایده در عرصه رسانه، گفت: خیلی از اوقات ما با اینکه قصد حمایت از صاحبان طرح و ایده را داریم ولی در عمل، فکر و ایده را از بین می‌بریم و به بهانه حمایت، ساختارها ارزش‌های سازمانی خودشان را به صاحبان هنر و رسانه تحمیل می‌کنند.

وی با طرح این پرسش که چه کنیم تا زایش و تولیدگری واقعی از سوی صاحبان افکار و اندیشه و هنر ارائه شود، افزود: وظیفه ما زمینه‌سازی، حمایت و جریان‌سازی و حتی بازاریابی و ایجاد گیشه فروش مناسب برای آثار آنان است از این رو این پویش را در دستور کار قرار داده‌ایم.

برته با بیان اینکه پویش‌ها در دنیا عمدتا از طرف انجمن‌ها، تشکل‌ها و ... ایجاد و اجرا می‌شوند، تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان یک ابرتشکل مردمی، ملی و بین‌المللی می‌تواند در این مسیر نقش کوچکی ایفا کند و به همین دلیل این پویش را ایجاد کرده است و از صاحبان آثار برتر تا سقف 500 میلیون ریال حمایت خواهد کرد. 

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: گاهی فراخوان می‌دهیم تا از اثر حمایت کنیم ولی وقتی اثری می‌رسد می‌بینیم که قبل از تولید آن با یک مشورت کوچک چقدر می‌توانستیم به رشد آن کمک کنیم ولی بعد از تدوین نهایی امکان مداخله نیست یا مفید نخواهد بود. 

وی اضافه کرد: از این رو جان‌مایه این پویش بر ارائه طرح و ایده است تا طرح‌ها و ایده‌ها واصل شود و تولید کنند و صاحب اثر از ابتدا از مشورت مشاوران بهره بگیرد و البته محور اصلی در تولید همان صاحب ایده است و ما کمک فکری، مالی و حمایت قانونی خواهیم کرد و شاید این حمایت، حمایت مالی کم سابقه‌ای باشد.

موضوعات نامحدود پویش

برته اظهار کرد: مداخله سازمانی در پایان اثر از جنس ممیزی و انتخاب نیست بلکه مشاوره برای تعالی و تولید اثر فاخر برای کنشگران است. همچنین این طرح‌ها و ایده‌های تولید ضمن رسالت‌های عام حوزه‌ است از این رو ما محدودیتی در موضوعات مانند اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب و ... نداریم و موضوع کاملا باز است. همچنین محدودیتی در قالب‌های هنری و رسانه‌ای هم نداریم.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، اضافه کرد: مخاطب بیان بنده هم تمامی کنشگران میدانی این عرصه هستند و پویش صرفا مخصوص طلاب داخل و خارج ایران نیست بلکه شامل همه هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای می‌شود و همه کسانی که احساس می‌کنند فهم خوبی از رسالت‌های حوزه‌ای و مهارت کافی در تولید یک اثر فاخر دارند می‌توانند مخاطب این پویش باشند و بنده دست استمداد به سوی همه دراز می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان ما فراخوانی صرفا برای حوزه علمیه و شورای عالی حوزه نیست، گفت: بلکه فراخوانی برای همه طلاب خواهر و برادر و همه افراد خلاق غیرطلبه است. 

برته با اشاره به فرایند این پویش تصریح کرد: این پویش از امروز آغاز شده و علاقه‌مندان تا 6 تیرماه فرصت دارند تا طرح‌ها و ایده‌های خود را ارسال کنند و نتیجه برگزیدگان پویش هم 16 تیرماه سال جاری اعلام خواهد شد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا حوزه آثار هنری قابل توجهی ندارد، تصریح کرد: اینکه تصور شود اگر کسی عنوان طلبگی را یدک کشید نمی‌تواند کار شایسته و فاخر رسانه‌ای و هنری بکند تفکر غلط و اشتباهی است. ما آثار انیمیشنی داریم که توانسته در سطح بین‌المللی فروش‌های میلیون دلاری داشته باشد.

برته گفت: تاکید بر این نکته هم لازم است که پویش ما محدودیت در شرکت کننده ندارد و اختصاص به طلاب ندارد و همه هنرمندان و اهل رسانه کشور می‌توانند طرح و ایده‌های خودشان را بدهند.

حوزه راه خود در عرصه هنر را یافته است

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس سیدنژاد، مدیر فضای مجازی و چندرسانه‌ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، در سخنانی گفت: بیش از 15 سال است که فراخوان آثار در زمینه رسانه و هنر در حوزه رواج دارد و ما در دهه اخیر رشد چشمگیری از فعالیت طلاب در زمینه هنر و رسانه داریم و بخشی از آنها در حیطه ملی و بین‌المللی فعالیت دارند و آثاری از آنها در تلویزیون پخش شده است. 

سیدنژاد بیان کرد: حوزه علمیه راه خود را در مسئله رسانه و هنر درک کرده است و سیاستگذاری حوزه به این سمت حرکت کرده و اگر این روند تداوم یابد ما در یک دهه دیگر شاهد اتفاقات خوبی در این مقوله خواهیم بود.

وی با تاکید بر بین‌المللی‌بودن پویش، افزود: این فراخوان موضوع ندارد تا فعالان هنر و رسانه بتوانند از زاویه نگاه خودشان به حوزه و موضوعات دینی نگاه کنند و این از ویژگی‌های برجسته این پویش است. 

مدیر فضای مجازی و چندرسانه‌ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه با اشاره به محدودیت زمانی برای ارسال اثر به این پویش، گفت: معمولا در جشنواره‌ها وقتی اثری می‌رسد داوری می‌شود و ما هم آثار را بررسی می‌کنیم ولی 10 روز بعد از 6 تیرماه نتایج این بررسی با دقت بیشتر بررسی شده و نتایج اعلام خواهد شد و برای داوری هم سه دسته داور داریم؛ اندیشمندان حوزوی و غیرحوزوی که خودشان سابقه تولید دارند؛ کسانی که اهل محتوا و پژوهش هنر و رسانه هستند و داوران سیاستگذار و برنامه‌ریز در عرصه هنر و رسانه. 

وی در مورد نحوه ارسال اثر به پویش، ادامه داد: علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود می‌توانند به سایت: www. hresane.ir یعنی سایت مرکز رسانه و فضای مجازی مراجعه کنند و اطلاعات تکمیلی را از این سایت دریافت کنند. 

سیدنژاد در پاسخ به این پرسش که با توجه به بین‌المللی بودن این پویش فرصت درنظر گرفته شده اندک است، اظهار کرد: بسیاری از افراد هستند که ایده و طرح دارند و منتظر بوده‌اند تا جایی از طرح‌های آنها حمایت کند و البته برخی هم فرصت بیشتری لازم دارند ضمن اینکه بنای ما بر این است که تا پایان سال بتوانیم براساس این طرح‌ها فعالیت‌های مفید و فاخری به ثمر برسد لذا محدودیت زمانی داریم.

انتهای پیام
captcha