تأکید بر اهتمام به قرآن در تجمع مسجد «مسالک الجنان» سنگال
کد خبر: 4135361
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

تأکید بر اهتمام به قرآن در تجمع مسجد «مسالک الجنان» سنگال

«شیخ خلیفه احمد نیاس» از رهبران مذهبی تیجانیه در تجمع مسجد «مسالک الجنان» سنگال با بیان فضائل ماه رمضان، بر لزوم توجه بیشتر به آموزه‌های قرآنی و حفظ و قرائت قرآن کریم تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنابر دعوتنامه «شیخ منتقی امباکه»، رهبر طریقه مریدیه، علیرضا وزین، رایزن فرهنگی ایران در «مسجد مسالک الجنان» داکار، پایتخت سنگال حضور یافت.

در این مراسم، نخست‌وزیر «احمد با» و هفت معاون وزیر سنگال و سفرای عربستان سعودی، مصر، مراکش، الجزایر و فلسطین، اندونزی و «ابوبکری صار» رئیس امور حج سنگال و نماینده بخش فرهنگی سفارت ترکیه و ساحل عاج، سمن‌های فرهنگی و مذهبی سنگال و امامان مساجد و جمعیت‌های زنان مسلمان سنگالی شرکت داشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط «شیخ مصطفی لو» آغاز شد، سپس «شیخ خلیفه احمد نیاس» از رهبران مذهبی تیجانیه با بیان فضائل ماه رمضان، بر لزوم توجه بیشتر به آموزه‌های قرآنی و حفظ و قرائت قرآن کریم تأکید کرد.

«احمد با» نخست وزیر سنگال با بیان اینکه این کشور با روی گشاده از همه اندیشه‌های مذهبی استقبال می‌کند و سرزمین صلح، آرامش و دوستی و کشوری دینی است، گفت که رؤسای جمهور قبلی و فعلی نسبت به توسعه و ترویج اسلام و ارتقای وضعیت مسلمانان سنگال اهتمام داشتند و در همه موضوعات با رهبران دینی، تسهیل‌کننده امور دینی و عامل وحدت‌بخش ‌بودند.

در ادامه «امباکه فای» نماینده طریقه مریدیه و از مدیران ساخت مسجد مسالک الجنان توضیح مختصری درباره فعالیت ساخت مسجد داد.

«شیخ عبدالقادر امباکه» سخنگوی رهبر طریقه مریدیه ضمن تشکر از حضور میهمانان به ویژه شخصیت‌های دیپلماتیک و نمایندگان نهادهای مذهبی، پیام تقدیر و تشکر رهبر این طریقت را ابلاغ و برای همگان آرزوی بهره مندی از فضائل ماه رمضان کرد.

تأکید بر اهتمام به قرآن در تجمع مسجد «مسالک الجنان» سنگال

 

تأکید بر اهتمام به قرآن در تجمع مسجد «مسالک الجنان» سنگال

 

انتهای پیام
captcha