پخش برنامه «اسلام و سنت‌ها» از تلویزیون سنگال
کد خبر: 4134332
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
با حضور هیئت ایرانی انجام شد؛

پخش برنامه «اسلام و سنت‌ها» از تلویزیون سنگال

برنامه «اسلام و سنت‌ها» با حضور هیئت ایرانی به صورت میزگرد تلویزیونی از شبکه «RTS 1» سنگال پخش و آداب و رسوم ایرانیان در ماه رمضان در آن تبیین شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنا به دعوت «مادی» مدیر برنامه «تاندرما» که در شب‌های ماه رمضان به پخش برنامه زنده از شبکه تلویزیونی RTS 1 در استودیو «تئاتر ملّی سنگال» می‌پردازد، هیئت ایرانی به ریاست دهشیری، سفیر، علیرضا وزین، رایزن فرهنگی ایران در سنگال و جمعی از کارمندان بخش کنسولی، سیاسی، دیپلماسی و اقتصادی در این برنامه شرکت کردند.

عنوان این برنامه «اسلام و سنت‌ها» بود که امام «بابکر فای»، «محمد لامین جوپ»، «پاپا موسی» و خانم‌‌ها «فاطمه جوپ»، «تومانی»، «سخنا حوا» و «ماریا سی» از اعضای میزگرد بودند.

در این میزگرد گفت‌وگو و تبادل نظر، به صورت زنده سؤالاتی درباره روابط دوجانبه ایران و سنگال، سنت‌های ایرانی در ماه رمضان، وضعیت زنان در ایران، تاریخ ایران از دوران باستان تاکنون، غذاهای ایرانی، جذابیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران، جلوه‌های فرهنگ و تمدن ایران و پرسش‌های مخاطبان برنامه در فضای مجازی مطرح شد.

پخش گزارش‌های مستقیم از سطح شهر درباره حال و هوای ماه رمضان در داکار و سؤالات مردم از سفیر از دیگر بخش‌های این برنامه تلویزیونی بود.

همچنین در خلال پخش زنده برنامه، فیلم‌های مربوط به محل اقامتگاه سفیر، مراسم افطاری و نماز جماعت ایرانیان، جاذبه‌های دیدنی‌ ایران، شرکت سنیران اتو، فروشگاه دکو پرسان و کارگاه تولید کابینت ایرانی در چندین نوبت به نمایش گذاشته شد.

در خلال اجرای مصاحبه و گفت‌وگو، این امکان فراهم شد که کارکنان سفارت در چند نوبت اقدام به خواندن دعای مجیر، مناجات امیرالمومنین(ع)، دعای افتتاح و دعای سحر کنند که مورد استقبال حاضران و مخاطبان این شبکه قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha