فرهنگ‌سازی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ضروری است
کد خبر: 4131567
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

فرهنگ‌سازی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ضروری است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ابعاد مختلفی دارد که باید به خوبی درک شده و آثار و برکات آن برای مردم فرهنگ‌سازی شود، گفت: این کمک‌ها باید در طول سال باشد و محدود به ماه رمضان نشود.

جلسه هیئت امنای ستاد دیه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز، ۱۶ فروردین‌ماه در نخستین جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان در سال جاری با بیان اینکه ستاد دیه با اندیشه بزرگ شهید لاجوردی رقم خورد که ثمراث و خیرات بسیاری برای جامعه داشته است، گفت: این اقدام مهم در ماه مبارک رمضان انجام شد زیرا کمک به دیگران و کار خیر در ماه رمضان پاداش مضاعف دارد.

وی افزود: ستاد دیه با کمک‌های مردمی تلاش دارد در ماه مبارک رمضان کار خیر انجام دهد. کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کاری خداپسندانه است که نسبت به دیگر کارهای خیر اجر بیشتری دارد زیرا با این کمک‌ها یک سرپرست خانواده آزاد می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها را از آسیب‌ نجات می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ابعاد مختلفی دارد که باید به خوبی درک شده و آثار و برکات آن برای مردم فرهنگ سازی شود، گفت: ستاد دیه نه تنها مشکلات محکوم بلکه مشکل شاکی را نیز حل می‌کند زیرا بعضی از شاکیان نیز مشکلات معیشتی دارند.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: جشن‌های گلریزان در ماه رمضان به‌صورت نمادین است و در طول سال باید این کار انجام شود. هر کسی به هر بضاعتی که دارد کمک کند و از این کار غفلت نکند زیرا کمک‌های کوچک مردمی بسیار اثرگذار است.

سیدحجت‌الله موسوی قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز با بیان اینکه از ابتدای فعالیت ستاد دیه در کرمان تاکنون زمینه آزادی نزدیک به ۵ هزار نفر فراهم شده، گفت: یکی از سیاست‌های ستاد دیه در ماه رمضان برگزاری جشن‌های گلریزان است که امسال نیز ۵۵ جشن گلریزان با استفاده از ظرفیت‌های استان و حضور مسئولان و خیران در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۲ نفر زندانی واجد شرایط کمک ستاد، در زندان‌های استان حضور دارند که حدود ۳۵ میلیارد تومان برای آزادی آنها نیاز است، اظهار کرد: سال‌های گذشته جشن‌های گلریزان تنها در مرکز شهرستان انجام می‌شد اما امسال در ۳۱ بخش نیز برگزار می‌شود. این مراسم در شهر کرمان ۳۰ فروردین‌ماه و مقارن با بیست‌وهشتم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha