کنفرانس «مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید سلیمانی» در جازموریان برگزار شد
کد خبر: 4127733
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

کنفرانس «مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید سلیمانی» در جازموریان برگزار شد

نخستین کنفرانس ملی «مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید سلیمانی» با هدف محرومیت‌زدایی از منطقه جازموریان و کار علمی در مکتب شهید سلیمانی در جازموریان برگزار شد.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، نخستین کنفرانس ملی «مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید سلیمانی» با هدف محرومیت‌زدایی از منطقه جازموریان، کار علمی در مکتب شهید سلیمانی و شناساندن چهره‌ای جدید از شهید سلیمانی به عنوان کارآفرین و مدیر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و جمعی از فرمانداران، بخشداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی جنوب استان در جازموریان برگزار شد.

ناصر عسکری نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان در این همایش یکی از رسالت‌های کاری مجموعه کمیته امداد را محرومیت زدایی دانست و گفت: این نهاد به‌عنوان یک دولت کوچک تلاش می‌کند در تمام عرصه‌ها به‌صورت میدانی در کنار مردم باشد و مشکلات آنها را پیگیری کند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که کمیته امداد در بحث توانمندسازی مددجویان به دنبال آن است بحث اشتغال پایدار با درآمد ثابت برای مددجویان و محرومان است. این نهاد در راستای تحقق بخشیدن به شعار ایجاد مشاغل تولید محور بر مبنای دانش‌بنیان و دانش‌محور را دستور کار دارد و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد منعقد شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به برگزاری سه رویداد کارآفرینی در یک سال گذشته افزود: در این رویداد بنا داریم از ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد در بحث کارآفرینی استفاده و دانش کارآفرینی را به کار بگیریم تا طرح‌های اشتغالزایی به شکل بهتری برگزار شود.

وی به خدمات انجام شده در شهرستان رودبار جنوب و بخش جازموریان در سال جاری اشاره و بیان کرد: ۹ هزارو ۸۰۰ خانوار با ۱۳ هزار و ۹۳۰ نفر در شهرستان رودبار جنوب تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در بخش جازموریان تحت حمایت این نهاد هستند.

عسکری‌نژاد اظهار کرد: در سال جاری ۸۱۰ طرح اشتغال با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در شهرستان رودبار جنوب توسط این نهاد اجرا شده که ۳۵۰ مورد آن با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان مربوط به بخش جازموریان است. همچنین ۵۵۰ واحد مسکونی در سال جاری در شهرستان رودبار جنوب احداث شده است که ۲۰۰ مورد از این واحدها در بخش جازموریان احداث شد.

وی تصریح کرد: در راستای صیانت از نهاد خانواده نیز طی سال جاری ۷۷۵ سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت در شهرستان رودبار جنوب اهدا شده است که ۳۱۵ مورد آن مربوط به بخش جازموریان است.

عسکری‌نژاد از حمایت این نهاد از یک‌هزار و ۱۱۵ دانش‌آموز و ۴۴۴ دانشجو در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و بیان کرد: اینها نمونه‌ای از خدمات کمیته امداد است که در راستای رسالت اصلی این نهاد که امید آفرینی و خدمت به مردم محروم است انجام شده است. یک‌هزار و ۲۰۹ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد رودبار جنوب قرار دارند که توسط یک‌هزار و ۳۵۱ حامی خیر حمایت می‌شوند.

 
انتهای پیام
captcha