جشن‌های گلریزان در سراسر کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4127331
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
همزمان با ماه رمضان

جشن‌های گلریزان در سراسر کرمان برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری کرمان با مهم دانستن نقش رسانه‌ها در خصوص فرهنگ‌‌سازی برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: در ماه رمضان جشن گلریزان در تمام شهرها و بخش‌های استان کرمان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز، ۲۰ اسفندماه در نشست مشترک اعضای شورای قضایی با رؤسا و دادستان‌های سراسر استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دادگستری استان در این ماه برگزاری جشن‌های گلریزان به‌منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است که این جشن در تمام شهرها و بخش‌های استان برگزار می‌شود.

وی با مهم دانستن نقش رسانه‌ها در خصوص فرهنگ‌‌سازی برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و با تأکید بر لزوم همراهی مردم و خیران در برگزاری جشن‌های گلریزان، گفت: جشن‌های گلریزان باید بر مبنای نگاهی جدید و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله ائمه جمعه، خیران، ریش سفیدان، روحانیون و .... اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به عفو رهبر معظم انقلاب در جریان ناآرامی‌های اخیر کشور، افزود: این عفو پدرانه با یک تدبیر هوشمندانه محقق شد که حدود ۸۰ هزار نفر در کشور مشمول این عفو شدند. در استان کرمان ۳ هزار و ۶۹۸ نفر مشمول این عفو شدند که یک‌هزار و ۸۶۲ نفر از زندانیان استان آزاد و یک‌هزار و ۸۳۶ نفر از زندانیان کرمان مشمول تقلیل مجازات شدند.

وی با بیان اینکه در گذشته عفو تنها شامل محکومان می‌شد و پس از انقلاب برای نخستین بار عفو اخیر رهبر معظم انقلاب مشمول متهمان شد، بیان کرد: نگاه رأفت آمیز و پدرانه رهبری شامل متهمانی شد که شاید هنوز به پرونده آنها رسیدگی و یا رأی آن صادر نشده و یا رأی آنها قطعی نشده بود.

حجت‌الاسلام حمیدی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به مسائل معنوی و فرهنگی در زندگی شخصی، اداری و سازمانی و اجتماعی را ضروری دانست و گفت: اگر به مسائل و واجبات دینی بی‌توجه باشیم، قطعاً در کار و زندگی اثر منفی داشته و از اثرات معنوی اقدامات کاسته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر نظارت دقیق‌ بر بازار شب عید در مرکز استان و شهرستان‌ها و برخورد با گرانفروشی، گفت: تعطیلات نوروزی نباید به نحوی باشد که منجر به نارضایتی مردم شود لذا برنامه‌ریزی مناسب برای ارائه خدمات قضایی و تعیین کشیک‌های مورد نیاز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha