اعتراض فعالان چپ آلمان به ساخت مسجد جدید در ووپرتال
کد خبر: 4122057
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

اعتراض فعالان چپ آلمان به ساخت مسجد جدید در ووپرتال

فعالان چپگرای افراطی در ووپرتال آلمان نسبت به ساخت مسجد جدید در این شهر اعتراض کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از RMX، آغاز پروژه‌ای با هدف تغییر بافت مناطق کمتر توسعه یافته شهر ووپرتال باعث شده که اتحادیه ترکی ـ اسلامی امور مذهبی (DITIB) بتواند یک مسجد جدید و مراکز مرتبط محلی خود را راه‌اندازی کند.

با این همه  معترضان چپ افراطی معتقدند این پروژه باعث نفوذ بیش از حد این سازمان مرتبط با دولت ترکیه در این شهر است.

این پروژه شامل تخریب یک ساختمان شهرداری است که تقریباً به مدت سه دهه توسط یک مرکز اجتماعی خودگردان اشغال شده است. قرار است به جای این بنا یک مسجد 30 میلیون یورویی در این بافت فرسوده ساخته شود. مراکز اجتماعی خودگردان، مراکزی هستند که در آن افراد آنارشیست(هرج‌ومرج‌طلب) فعالیت‌های داوطلبانه‌ای از قبیل اجرای برنامه هنری و تدریس انجام می‌دهند.

علاوه بر مسجد، مدیریت شهری می‌خواهد یک مهدکودک برای کودکان، یک مرکز سالمندان و یک خوابگاه دانشجویی بسازد. این پروژه مشترک شورای شهر و اتحادیه ترکی ـ اسلامی است و معترضان معتقدند که این اقدام باعث می‌شود که اتحادیه ترکی ـ اسلامی امور مذهبی  نفوذ بیش از حد در جامعه محلی پیدا کند.

فعالان جناح چپ افراطی روز چهارشنبه گذشته هم تظاهراتی را علیه برنامه‌های دولت محلی برای ساخت این مسجد برگزار کردند.

دست اندرکاران این گروه فعال چپ بر این باورند که این مسجد تنها محل عبادت نیست، بلکه محلی برای تبلیغات فاشیستی و تلقینات ملی‌گرایانه ترک‌ها خواهد بود.

 اتحادیه ترکی ـ اسلامی برای امور مذهبی تأمین مالی 900 مسجد در سراسر آلمان را برعهده دارد.

با این همه کارولین لوننشلوس(Caroline Lünenschloss)، رهبر گروه پارلمانی محلی حزب CDU به روزنامه Neues Deutschland  گفت که شورای شهر به وعده شفافیت و استقلال مالی DITIB از ترکیه اعتماد دارد.

شهر ووپرتال در غرب آلمان قرار دارد و جمعیت این شهر حدود 354 هزار نفر است.

انتهای پیام
captcha