تلاش سازمان اسلامی آلمان برای پخش اذان در مسجد مرکزی کلن
کد خبر: 4014705
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

تلاش سازمان اسلامی آلمان برای پخش اذان در مسجد مرکزی کلن

سازمان اسلامی اتحادیه ترکی اسلامی(DITIP) در تلاش است مجوز پخش اذان از مسجد مرکزی کلن را از مسئولان این شهر دریافت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از دویچه وله، اتحادیه ترکی اسلامی (دیتیپ) در نظر دارد برای دریافت مجوز پخش اذان در مسجد مرکزی شهر کلن اقدام کند.

پس از راه‌اندازی پروژه‌ای که به جوامع اسلامی شهر کلن آلمان اجازه می‌دهد درخواست پخش اذان برای نماز جمعه را ارسال کنند، مسئولان مسجد مرکزی شهر کلن تأیید کردند که در حال برقراری ارتباط با شورای شهر برای پخش اذان در نماز جمعه آینده هستند.

مراد زهی رسلان، مدیر این اتحادیه که تعداد زیادی از مساجد آلمان را زیر چتر خود دارد، به یک روزنامه محلی گفت که این اتحادیه با مسئولان شهر برای دریافت فرم‌های درخواست در تماس است. وی افزود: در حال حاضر درخواست‌ها در حال آماده‌سازی است و در نظر داریم این هفته آنها را تحویل مسئولان دهیم.

در اوایل اکتبر، مقامات کلن از راه‌اندازی پروژه‌ای خبر دادند که به انجمن‌های اسلامی مسئول مدیریت مساجد در آلمان اجازه می‌دهد درخواست‌هایی را برای پخش اذان جمعه در آینده ارائه کنند.

بر اساس داده‌ها، پخش اذان حداکثر به مدت پنج دقیقه از بلندگو مجاز خواهد بود، مشروط بر اینکه از صدای آن از حد معینی فراتر رود.

طبق اظهارات قبلی سخنگوی شورای شهر، تاکنون تنها یک انجمن اسلامی درخواستی در این زمینه ارائه کرده است.

مدیر اتحادیه دیتیب گفت: اینکه اکنون پخش ذان در کلن امکان‌پذیر است، نشانه این است که جامعه متکثرتر و متنوع‌تر شده است. وی اشاره کرد که در حال حاضر در حال رایزنی با سایر انجمن‌های اسلامی مسئول مساجد است. 

انتهای پیام
captcha