مجتمع فرهنگی بافق به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 4113541
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

مجتمع فرهنگی بافق به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اعلام مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به استان، از افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری وحشی بافقی همزمان با سفر هیئت دولت به این استان خبر داد.

احسان عابدی، مدیرکل ارشاد یزداحسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور به استان، سه مصوبه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت که اختصاص 40 میلیاردتومان برای تکمیل پروژه تالار مرکزی یزد از آن جمله است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مبلغ مورد نظر تخصیص یافت و هم‌اکنون پروژه در مراحل پایانی قرار دارد. اختصاص 16 و نیم میلیارد تومان برای دو پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بافق و همچنین مجتمع فرهنگی و هنری مروست از دیگر مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به استان است که اعتبار پروژه مجتمع بافق بخشی از محل سفر و مابقی به عهده سازمان مدیریت بود و تأمین و هزینه شد و مجتمع تکمیل و آماده افتتاح است.

عابدی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی و هنری وحشی بافقی دارای یک هزار متر مربع زیربنا است گفت: این مجتمع از سال ۹۳ تاکنون بلاتکلیف رها شده بود و در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد و تأمین مالی آن، تکمیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به روند توسعه مجتمع مروست نیز بیان کرد: 10 میلیارد تومان برای این پروژه مقرر شده بود که توسط خیران منطقه تأمین شود اما از سوی این نهاد و در سفر معاون رئیس‌جمهور به استان، درخواست شد با توجه به اینکه تأمین این مبلغ از سوی خیران منطقه امکان‌پذیر نیست، این مصوبه اصلاح شود و هنوز اتفاقی نیفتاده و لذا 10 میلیارد دیگر برای تکمیل مجتمع مروست باید اختصاص پیدا کند.

عابدی؛ اختصاص 30 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری امام علی در یزد و سایر مجتمع‌ها را از دیگر مصوبات سفر اول دانست و اضافه کرد: در این زمینه هنوز اعتباری تخصیص نیافته و لذا امیدواریم در سال جاری این اقدام صورت گیرد تا مجتمع‌های نیمه تمام تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha