رسانه‌ها در الگوسازی سردار سلیمانی برای نسل جوان روشنگری کنند
کد خبر: 4112304
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶

رسانه‌ها در الگوسازی سردار سلیمانی برای نسل جوان روشنگری کنند

مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رسانه‌ها باید در الگوسازی سردار سلیمانی برای نسل جوان روشنگری کنند چرا که رسانه‌ها نقش هدایتگری در اتفاقات، رویدادها و اکتشاف ابعاد جدید بزرگان تاریخ انقلاب دارند

محمدرضا براتی درمیان، مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا براتی درمیان، مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان‌جنوبی امشب ۱۴ دی ماه در نشست آنلاین «مکتب سلیمانی و مقاومت رسانه‌ای» اظهار کرد: قدرت‌های استکباری خصوصاً آمریکا و انگلیس از مدت‌ها قبل با برنامه‌ریزی‌های گسترده سعی کرده‌اند کلیه رفتارها، کنش و واکنش‌های خود را به صورت یک بسته همه جانبه طرح‌ریزی و اجرا کنند و در این بسته همه جانبه بخش بزرگی به پیوست رسانه‌ای اختصاص دارد.

وی افزود: به عنوان مثال هر وقت قصد تجاوزگری یا کودتا و سایر موارد دارند به صورت دقیق پیوست رسانه‌ای برای این کار تعریف می‌کنند و با استفاده از ظرفیت بزرگ رسانه‌ای خود، خط فکری خود را به مخاطب القا می‌کنند؛ این پیوست رسانه‌ای از مدت‌ها قبل از آغاز فعالیت اصلی شروع شده و حتی تا مدت‌ها بعد از آن نیز ادامه دارد.

مشاور رسانه‌ای استاندار بیان کرد: در قضیه ترور شهید سلیمانی نیز به همین صورت بوده است؛ از مدت‌ها قبل خط رسانه‌ای دشمن به نحوی برنامه‌ریزی کرده که این شهید بزرگوار را به دنیا و جهانیان به عنوان یک تروریست معرفی کنند؛ از ماه‌ها قبل از شهادت ایشان عکس این بزرگوار در مجله تایم چاپ شده و در آن ایشان به عنوان علت ناکامی‌های آمریکا در سوریه به مردم آمریکا معرفی شده بود.

براتی تصریح کرد: حتی با استفاده از قدرت خود در سطح رسانه‌های دنیا مانع از پخش اخبار پیروزی‌های جبهه مقاومت و شخص حاج قاسم در رسانه‌های جهان می‌شدند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در تمام ابعاد زندگی از جمله نوع برخورد با خانواده، مردم و خانواده شهدا الگوی شاخصی است که باید در رسانه ها بیشتر به آن‌ها پرداخته شود، گفت: تنها هدف شهید سلیمانی خدمت به خلق بود و در این راه بدون نگاه سیاسی و دینی و در راستای دستورات اسلام گام برداشت که این نگرش ایشان نیاز به مستندسازی اصحاب رسانه دارد تا این رفتارها را به عنوان بزرگ‌ترین درس برای متحد شدن جهانیان علیه استکبار انعکاس دهند.

وی به نشریه آمریکایی فارین پالیسی که به معرفی متفکران برتر جهانی پرداخته بود اشاره کرد و افزود: این نشریه در دهمین گزارش سالانه خود از شهید سلیمانی به عنوان ۱۰ چهره و متفکر برتر در عرصه امنیتی-دفاعی نام برد؛ ژنرال مارک هرتلینگ، تحلیل‌گر مسائل امنیتی ملی و اطلاعاتی درباره سردار سلیمانی به سی‌ان‌ان می‌گوید «او سراسر زندگی خود را در میدان نبرد بوده است، سربازانش او را دوست دارند، او ساکت، بسیار کاریزماتیک، یک استراتژیست نابغه و یک فرمانده عملگراست».

مشاور رسانه‌ای استاندار با بیان اینکه رسانه‌ها باید در الگوسازی سردار سلیمانی برای نسل جوان روشن‌گری کنند چرا که رسانه‌ها نقش هدایتگری در اتفاقات، رویدادها و اکتشاف ابعاد جدید بزرگان تاریخ انقلاب دارند،  اظهار کرد: پس از ترور ایشان نیز رسانه‌های صهیونیستی با معرفی ایشان به عنوان تروریست شماره یک خاورمیانه سعی در توجیه رفتار خلاف قانون خود در به شهادت رساندن این بزرگوار داشته و دارند؛ حتی بالاتر از این اجازه پخش فیلم‌ها، تصاویر و بیانات و کلاً مشی ایشان داده نمی‌شود و این خود به معنای ترور مجازی ایشان است.

براتی افزود: اکنون که فضای مجازی درصد زیادی از وقت و زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و همه مردم یا بیشتر مردم اخبار، تحلیل و حتی سبک زندگی خود را از شبکه‌های مجازی دریافت می‌کنند، وظیفه ما است که با حضور فعال در این عرصه ضمن خالی‌نکردن عرصه و میدان، شخصیت واقعی شهید بزرگوار را برای نسل جوان بازگو کنیم.

وی اظهار کرد: تجربه وداع و خاکسپاری شهید سلیمانی عزیز به ما آموخت که این نسل جوان به شدت تشنه معارفی این‌گونه از شهدای خود است.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: آمریکا در بحث نفوذ رسانه‌ای یا همان پیوست رسانه‌ای خود سرمایه‌گذاری زیادی کرده است؛ حدود چند صد شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان با بودجه‌های هنگفت اهدایی از طرف دولت آمریکا به صورت شبانه‌روزی و به صورت رایگان برای مردم فارسی‌زبان برنامه اجرا می‌کنند در حالی که آمریکا برای شهروندان خود همچین امتیازی قائل نیست و افراد باید برای استفاده از برنامه‌ها، سالانه اشتراک پرداخت کنند.

براتی با بیان این‌که بازی‌های دیجیتال ابزار قدرتمندی برای صدور انقلاب اسلامی به جهان است، گفت: بازی‌های دیجیتال یک صنعت فرهنگی محسوب می‌شوند که تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و گاه با عدم‌تعریف دقیق این حوزه شاهد تولید بازی‌هایی هستیم که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارند.

مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تجربیات عملی و علمی سردار سلیمانی در حوزه‌های مختلف از جمله جبهه‌های مقاومت و هشت سال دفاع مقدس باید استخراج و توسط رسانه‌ها پرداخته شود که بی شک رسانه‌ها کلید معرفی این شخصیت ملی و بین المللی هستند.

انتهای پیام
captcha