شهید سلیمانی چهره سوم انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4111508
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
وزیر کشور:

شهید سلیمانی چهره سوم انقلاب اسلامی است

سردار وحیدی در همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی» با بیان اینکه شهید سلیمانی خصوصیات متنوع بسیاری داشته و امروز چهره سوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، عنوان کرد: چهره اول حضرت امام راحل و چهره دوم رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی هم چهره سوم انقلاب اسلامی است.

احمد وحیدی، وزیر کشوربه گزارش خبرنگار ایکنا، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز ۱۲ دی، در همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در سخنانی گفت: شهید سلیمانی با خداوند عهدی را بست که به آن عمل کرد، در صورتی‌که خیلی‌ها به این عهد عمل نکردند و آنهایی که عمل کردند شدند ستارگان عالم و اینها ایمان‌شان را رها نکردند و وجودشان امن بود و امنیت‌آفرین.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی خصوصیات متنوع بسیاری داشته و امروز چهره سوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، عنوان کرد: چهره اول حضرت امام راحل و چهره دوم رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی هم چهره سوم انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که مورد انتظار بزرگان بوده و امروز با شهید سلیمانی می‌توان انقلاب اسلامی را شناخت.


بیشتر بخوانید:


 

وزیر کشور ادامه داد: شهید سلیمانی طوری انقلاب را تعریف کرد که همه را مجذوب آن کرده است. گفته‌ها و نوشته‌های شهید سلیمانی دریایی از عشق و محبت و عمل زاهدانه و مجاهدانه است. کسی که به این نقطه برسد که خالصانه بگوید خدایا من عاشق دیدار تو هستم، دریایی از عرفان است. وقتی به دریای عاطفی شهید سلیمانی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که او انسانی کاملاً اخلاقی است و نوشتن نامه‌هایی برای خانواده شهدا تصدیق‌کننده آن است.

 شجاعتی از جنس تدبیر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حوزه عمل همواره شهید سلیمانی عمل صادقانه را مدنظر قرار داده بود که حضور در جبهه‌ها مصداق آن است، گفت: او فردی هوشمند و با ذکاوت بود و با وجود تداییر تمام محاسبات را مدنظر داشت و شجاعت او از جنس ماجراجویی نبود بلکه از جنس تدبیر بود.

وی ادامه داد: وقتی گفته می‌شود شهید سلیمانی یک مکتب است یعنی مکتبش مدرسه است و خودش هم راهبر و معلم. مدرسه شهید سلیمانی یک مدرسه جامعی است و هر درسی را نیاز داشته باشید در آن خواهید یافت. در گام دوم انقلاب اسلامی تمسک جستن به مدرسه شهید سلیمانی امری مهم و ضروری است.

وحیدی با طرح این پرسش‌ها که فرض کنید شهید سلیمانی وارد موضوع لبنان و جنگ‌های این کشور علیه رژیم صهیونسیتی و آمریکا نمی‌شد - جنگی که علیه حزب‌الله بود و می‌خواستند خاورمیانه جدید را رقم بزنند - فکر کنید اگر شهید سلیمانی نبود چه می‌شد و چه بلایی سر لبنان و حزب‌الله می آمد؟ یا اگر شهید سلیمانی نبود چه بر سر سوریه می‌آمد - سوریه‌ای که دشمن به دنبال تجزیه آن بود - و به طور کلی فرض کنید شهید سلیمانی اگر نبود چهره منطقه به چه حالتی در می‌آمد؟ افزود: شهید سلیمانی نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی در منطقه بود و ضروری است اینها را تکرار کنیم که بدانیم کجا بودیم و از چه مسیرهایی عبور کرده‌ایم تا به اینجا برسیم.

جلوگیری سردار از تجزیه عراق

وی یادآور شد: اگر شهید سلیمانی نبود عراق تجربه می‌شد و اقلیم‌هایی را تشکیل می‌دادند که همین موضوع خواست آمریکا بود ولی شهید سلیمانی نگذاشت عراق تجزیه شود و منطقه ما به خاک و خون کشیده شود. تجربه عراق شروع ماجرا بود و به دنبال آن اتفاقات دیگری در منطقه رقم می‌داد یا اگر شهید سلیمانی نبود معلوم نبود وضعیت شیعیان چه می‌شد و حتی وضعیت ایزدی‌ها مشخص نبود. زمانی که داعش به عراق حمله کرد، آمریکایی‌ها در اربیل پایگاه داشتند ولی این مدعی حقوق زن که ما را به تضییع حقوق زنان متهم می‌کند هیچ قدمی برای دفاع از جان زنان ایزدی برنداشت ولی تنها کسی که از حقوق زنان ایزدی دفاع کرد و جان آنها را نجات داد، شهید سلیمانی بود.

وزیر کشور بیان کرد: فکر می‌کنید اگر شهید سلیمانی نبود امروز یمن این طور قدرتمند می‌بود؟! اگر امروز یمنی‌ها به جریانی تعیین‌کننده و قوی در منطقه تبدیل شده‌اند به خاطر کاریزمای شهید سلیمانی و تأثیر آن بر قلوب مردم این کشور است. شهید سلیمانی عزیز، مرد آفرینش صحنه‌های جدید و تولید قدرت در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای بود و از تجربه و تدبیر خود استفاده می‌کرد تا این صحنه‌ها خلق شود. 

وحیدی با بیان اینکه جبهه مقاومت کلیدواژه‌هایی را در خود جای داده که تحولات منطقه‌ای را رقم زده و دنیا را مجبور به پذیرشش کرده و امروز کشورهایی که زمانی با آن مشکل داشتند مجبور شده‌اند به سراغش بروند، افزود: موفقیت‌های جبهه مقاومت پیام‌های جدیدی برای دنیا دارد و این مکتب به آسیای غربی و خاورمیانه محدود نخواهد بود و قدرت نفوذ خودش را از خاورمیانه فراتر گذاشته است.

تاثیر سردار سلیمانی در مسیر تمدن‌سازی 

وزیر کشور بیان کرد: فهم غرب از مکتب شهید سلیمانی و مکتب مقاومت این است که ایران می‌تواند معادلات منطقه و غرب را برهم بزند. ما امروز در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی انسان‌های ترازی را داریم که می‌توانند نقطه تعیین‌کننده باشند و اینها انسان‌های مهمی هستند. تمدن‌سازی نوین اسلامی از مسیر مکتب شهید سلیمانی می‌گذرد و انسان‌هایی که در این مکتب تربیت شوند تمدن نوین اسلامی دست یافتنی است.

انتهای پیام
captcha