نظم جدید جهانی بر پایه تقابل جبهه استکبار و مقاومت در حال شکل‌گیری است
کد خبر: 4111426
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
سرلشکر صفوی:

نظم جدید جهانی بر پایه تقابل جبهه استکبار و مقاومت در حال شکل‌گیری است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی» گفت: آنچه در آینده رقم خواهد خورد با آنچه که در گذشته وجود داشته کاملاً متفاوت است و نظم جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری است؛ نظمی که مدنظر آمریکاست در حال فروپاشی است و شاهد نبرد و رویارویی دو جبهه هستیم که یکی جبهه استکبار و عمال آنها در منطقه است و دیگری جبهه مقاومت.

سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا

به گزارش خبرنگار ایکنا، همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی» صبح امروز، 12 دی ماه به همت دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد. در ابتدای این نشست سعید ملکی، قاری کشورمان آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کرد و سپس سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران طنین‌انداز شد.

سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به عنوان سخنران ابتدایی این همایش به بیان سخنانی پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها طی چند دهه گذشته اشتباهات بزرگی را مرتکب و شکست‌های بزرگی را متحمل شده‌اند و یکی از اشتباهات بزرگ آمریکا و رئیس جمهور پیشین این کشور و ارتش تروریستی آن، ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بوده است.

شکست‌های پی در پی آمریکا

وی با بیان اینکه آمریکا فکر می‌کرد با ترور این دو عزیز جبهه مقاومت تضعیف خواهد شد ولی در اصل موجب تقویت جبهه مقاومت تقویت شده است، اظهار کرد: آمریکا با هزینه میلیاردها دلار در افغانستان در نهایت مجبور به خروج از این کشور شد و برخورد آنها با انقلاب اسلامی هم شکست برای این کشور به شمار می‌رود، ولی نمی‌فهمند شکست یعنی چه و معنای آن را درک نمی‌کنند‌.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: من به این حقیقت بزرگ دست یافته‌ام آنچه در آینده رقم خواهد خورد با آنچه که در گذشته وجود داشته کاملاً متفاوت است و نظم جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری است؛ نظمی که مدنظر آمریکاست در حال فروپاشی است و شاهد نبرد و رویارویی دو جبهه هستیم که یکی جبهه استکبار و عمال آنها در منطقه است و دیگری جبهه مقاومت.

راهبرد دشمن در جنگ ترکیبی

سرلشکر صفوی در ادامه افزود: راهبرد جبهه استکبار جنگ ترکیبی برای دستیابی به اهداف استکباری و غارتگری است و در مقابل جبهه مقاومت به رهبری مقام معظم رهبری براساس راهبرد قدرت نرم به سمت اقناع‌سازی جبهه مقاومت حرکت کرده و در راستای تأمین منافع ملت‌هاست. جبهه مقاومت از شرق مدیترانه تا آسیای غربی با یاری و رهبری مقام معظم هدایت وتقویت شده و ملت‌های منطقه با این رهبری به پیروزی دست یافته‌اند.

وی گفت: زیرمجموعه این رهبری همچون سرداران بزرگی مانند شهید سلیمانی توانستند این جبهه را تقویت کنند و این سرداران، دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را هم تقویت کردند ‌و هم موجبات پیروزی‌های جبهه مقاومت را رقم زدند.

سرلشکر صفوی تأکید کرد: ما مطمئن هستیم که جبهه مقاومت نظم جدید جهانی را در مقابل نظم مدنظر جبهه استکبار رقم خواهد زد.

وی در پایان تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی را به صورت دو واحد درسی تدوین کرده تا در دانشگاه‌ها تدریس شود و این دو واحد درسی در وزارت علوم به تصویب رسیده است‌ و همچنین کمیته تخصصی فرهنگ مقاومت و پایداری در وزارت علوم تشکیل خواهد شد تا با این دو اقدام بتوانیم مکتب مقاومت یا مکتب شهید سلیمانی را تقویت کنیم.

بنابر گزارش خبرنگار ایکنا، سعدالله زارعی، رئیس پژوهشکده جبهه مقاومت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی دیگر سخنران این نشست این همایش را ادای دینی از سوی دانشگاه عالی دفاع ملی و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به شهید سلیمانی دانست. 

وی با بیان اینکه تفکر و جریان شهید سلیمانی باید با شدت و دقت ادامه پیدا کند، گفت: مسئله‌شناسی از ویژگی‌های شهید سلیمانی است و برای حل مسائل ابتدا قلب مسئله را پیدا میپکرد تا تمرکز و انرژی خود را صرف آن کند و با این کار از پراکندگی انرژی ممانعت می‌کرد.

مدیر تراز از نگاه شهید سلیمانی

رئیس پژوهشکده جبهه مقاومت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بیان کرد: از نظر شهید سلیمانی کسی می‌تواند مدیر موفقی باشد که بتواند به خوبی بحران‌ها را مدیریت کند. همچنین از نظر ایشان کسانی مدیر خوبی هستند که از ظرفیت بالا و امیدآفرین برخوردار باشند و از نظر عقلانی و اقناعی توان مدیریت افکار عمومی جامعه را داشته باشند.

وی در پایان گفت: شهید سلیمانی به انسانیت اهمیت می‌داد و می‌گفت اگر می‌خواهید به خدا برسید راه رسیدن به خدا از میان خدمت به بندگان خدا می‌گذرد و به همین دلیل وقتی خبردار شد که دختران ایزدی در اسارت داعش هستند برای رهایی آنها تلاش کرد. شهید سلیمانی اهل شور و مدیریت بود و در شور و مشورتی که می‌گرفت غرق نمی‌شد و نظرات را می‌شنید و تأمل می‌کرد و سپس نظر می‌داد و اجرایی می‌کرد.

انتهای پیام
captcha