مسابقات؛ بهانه‌ای برای گردهمایی مسلمانان زیر چتر قرآن + فیلم
کد خبر: 4099500
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
امام جماعت مسجد هامبورگ آلمان:

مسابقات؛ بهانه‌ای برای گردهمایی مسلمانان زیر چتر قرآن + فیلم

شیخ سمیر خالد الرجب، امام جماعت مسجد هامبورگ با بیان اینکه نهاد خیریه وقف النور به صورت خودجوش مسابقه بین‌المللی قرآن کریم در آلمان را تدارک دیده است، تصریح کرد: هر کدام از شرکت‌کنندگان با هر نام، منصب، جایگاه و هر ملیتی که به آن تعلق دارد، در اینجا زیر سایه قرآن گرد هم آمده‌ و قرآن ما را کنار هم قرار داده است.

به گزارش ایکنا، مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم آلمان با مشارکت نمایندگان ۳۳ کشور جهان از روز جمعه، ۲۰ آبان در شهر هامبورگ این کشور آغاز شد و شب گذشته به کار خود پایان داد.

مراسم افتتاحیه این مسابقه از جمعه یازدهم نوامبر برابر با ۲۰ آبان برگزار و  روزهای شنبه و یکشنبه نیز رقابت بین شرکت‌کنندگان جریان داشت.

این رقابت در چهار گروه حفظ پنج جزء برای حافظین قرآن تا رده سنی ۱۶ سال، حفظ ۱۰ جزء برای حافظین قرآن تا سقف سنی ۱۸ سال، حفظ ۱۵ جزء برای حافظین قرآن تا گروه سنی ۲۵ سال و حفظ کامل قرآن برای گروه سنی تا ۳۰ سال برگزار شد.

در ویدئویی که صفحه کاربری مسجد النور از صحنه‌هایی از برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقه منتشر کرده است، شیخ سمیر خالد الرجب، امام جماعت مسجد هامبورگ آلمان و رئیس نهاد حفظ قرآن وقف النور وابسته به نهاد خیریه اسلامی جهانی کویت سخنرانی کرده است.

وی در نطق افتتاحیه این مراسم تأکید کرد: از طرف نهاد وقف النور و مسجد نور در شهر هامبورگ حضور شما اهل قرآن را در اینجا خوش آمد می‌گوییم.

شیخ الرجب افزود: ما به علما و اساتید فاضل و گرانقدر و قاریانی که از مکان‌های مختلف به این مکان ساده آمدند، تشکر می‌کنم. شهر هامبورگ و نهاد خیریه وقف النور که به صورت خودجوش مسابقه بین‌المللی قرآن کریم را تدارک دید، مفتخر به حضور شماست.

وی تصریح کرد: هر کدام از شما با هر نام، منصب، جایگاه و هر ملیتی که به آن تعلق دارید، در اینجا زیر سایه قرآن گرد هم آمده‌اید و قرآن ما را کنار هم قرار داده است.

شیخ طلال هادی، مسئول برگزاری این مسابقات هم در مراسم افتتاحیه طی نطقی بر نقش قرآن و نیاز به آن در پرورش جوانان تأکید کرد.

 

انتهای پیام
captcha