برگزاری رویدادهای قرآنی از حیث مقابله با فتنه‌های غرب ضرورت دارد + فیلم
کد خبر: 4098935
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
رئیس دانشگاه اسلامی مینه سوتا آمریکا:

برگزاری رویدادهای قرآنی از حیث مقابله با فتنه‌های غرب ضرورت دارد + فیلم

رئیس دانشگاه اسلامی مینه سوتا آمریکا و عضو کمیته داوران مسابقه بین‌المللی قرآن کریم آلمان برگزاری چنین رویدادهایی را از حیث مقابله با فتنه‌های غرب علیه تربیت اسلامی جوانان مسلمان ضروری دانست.

ولید المنیسی، رئیس دانشگاه مینه‌سوتا آمریکا

به گزارش ایکنا به نقل از صفحه فیس‌بوک مسجد النور، مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم آلمان با مشارکت نمایندگان ۳۳ کشور جهان از دیروز جمعه، 20 آبان در شهر هامبورگ این کشور آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این مسابقه دیروز جمعه یازدهم نوامبر برابر با 20 آبان برگزار و امروز شنبه نیز رقابت بین شرکت‌کنندگان جریان دارد و فردا مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر برگزار می‌شود.

این رقابت در چهار گروه حفظ پنج جزء برای حافظین قرآن تا رده سنی ۱۶ سال، حفظ ۱۰ جزء برای حافظین قرآن تا سقف سنی ۱۸ سال، حفظ ۱۵ جزء برای حافظین قرآن تا گروه سنی ۲۵ سال و حفظ کامل قرآن برای گروه سنی تا ۳۰ سال برگزار می‌شود و تا فردا یکشنبه، سیزدهم نوامبر(۲۲ آبان ماه) ادامه دارد.

ولید المنیسی، رئیس دانشگاه اسلامی مینه‌ سوتا در آمریکا و رئیس اتحادیه ائمه جماعات این کشور یکی از شش داور حاضر در کمیته بین‌المللی داوران مسابقه بین‌المللی قرآن هامبورگ است که در یک مصاحبه ویدئویی بر اهمیت برگزاری این مسابقات در کشور آلمان تأکید کرد.

شیخ المنیسی قرآن کریم را بهترین عرصه برای رقابت توصیف کرد و گفت: مسابقات قرآن کریم اثر فراوانی در تشویق نسل نوجوان و جوان در حفظ کتاب خدا دارد و استقبال از تعلیم و تعلم قرآن کریم را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به فرمایش رسول اکرم(ص) درباره تعلیم و تعلم قرآن گفت: در حدیث شریف نبوی آمده است که «خیرکم من تعلم القرآن و علمه»(بهترین شما کسی است که قرآن را فراگیرد و آن را آموزش دهد).

این داور بین‌المللی تصریح کرد: از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مسابقات قرآنی، مسابقه بین‌المللی حفظ قرآن کریم آلمان است که از جهت برگزاری آن در اروپا متمایز است.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان مسلمان در غرب در معرض فتنه‌های بسیاری هستند و از امکانات و شرایط یک نوجوان مسلمان در یک کشور اسلامی برای تربیت اسلامی برخوردار نیستند، گفت: از همین روست که نیاز به برگزاری چنین رویدادهایی در غرب بیش‌تر احساس می‌شود تا جوانان آنجا را در حفظ کتاب خداوند متعال راهنمایی کند، کتابی که در آن نور، هدایت وبرکت و سعادت دنیوی و اخروی است.

المنیسی گفت: از همین رو مسابقه بین‌المللی حفظ قرآن کریم آلمان اقدامی ارزشمند است که شایسته است از سوی مسلمانان به اندازه استطاعتشان مورد حمایت، تشویق و کمک قرار گیرد.

وی ادامه داد: امسال که سال 2022 میلادی است این مسابقه به اذن الهی در شهر هامبورگ و از یازدهم تا سیزدهم نوامبر برگزار می‌شود. از خداوند متعال برای دست اندرکاران برگزاری این مسابقه توفیق و برکت مسالت داریم و از مسئول و ناظر برگزاری این مسابقات طلال هادی برای تدارک آن تشکر می‌کنیم و برای او و همه کسانی که به برگزاری این مسابقه کمک کردند توفیق و برکت مسئلت داریم.

انتهای پیام
captcha