تأمین و توزیع آب در کشور به‌دور از سیاسی‌کاری و جنجال باشد
کد خبر: 4077853
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

تأمین و توزیع آب در کشور به‌دور از سیاسی‌کاری و جنجال باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: وزارت نیرو باید به دور از سیاسی‌کاری و جنجال یک برنامه‌ریزی دقیق برای تأمین و توزیع آب در مناطق مختلف کشور داشته باشد، وزارت نیرو متولی مسئول تأمین آب شُرب در کشور است.

محسن حسین میرزایی، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری عصر امروز ۲۲ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها و خبرنگاران در تصمیم‌سازی استفاده کرد، گفت: این قشر می‌توانند بازوی قوی برای مدیران در حل مشکلات باشند.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه این استان همانند چند استان دیگر درگیر بارش‌های سیل‌آسا شد، افزود: سیلاب خسارات فراوانی را به کشور وارد کرد که این استان نیز از این قاعده مستثنی نبود، بیش‌ترین میزان خسارت در روستای بارده، مناطق عشایری کوهرنگ و لردگان رخ داد.

وی با اشاره به اقدامات مسئولان چهارمحال و بختیاری در مدیریت سیلاب، تأکید کرد: پس از اعلام هشدار سازمان هواشناسی، فوراً جلسات مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها برگزار شد، حجم بارندگی در برخی نقاط استان بالا اما خوشبختانه مدیریت سیل در استان خوب بود.

حسین‌میرزایی تأکید کرد: شاهد همدلی مردم و مسئولان در بحث مدیریت سیل و امدادرسانی بودیم، شاهد بودیم که در روستای بارده باوجود تخریب شدن برخی منازل، مردم درخواست اقلام امدادی و چادر برای اسکان نداشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه در خصوص بحران آب در شهرکرد، بيان کرد: ۵۰ درصد آب این شهر از طریق چشمه کوهرنگ و ۵۰ درصد از طریق آب زیرزمینی تأمین می‌شود که به‌علت گل‌آلود شدن این چشمه از مدار آبرسانی خارج شد.

وی بیان کرد: برای حل مشکل آب شرب شهرکرد، تعدادی چاه کشاورزی باوجود اینکه در فصل آبیاری هستیم، به‌صورت ضربتی وارد مدار شد. از سایر استان‌ها نیز نیروهای تخصصی برای حل مشکل وارد شدند، در حال حاضر نیز ۷۰ تانکر آبرسانی از استان و تعدادی استان‌های کشور برای آبرسانی سیار وارد شدند، توزیع آب بسته‌بندی نیز در حال انجام است.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه تلاش برای وارد شدن آب چشمه کوهرنگ به مدار آبرسانی شهر شهرکرد در حال انجام است، یادآور شد: پس از پاکسازی گل و لای از لوله‌های انتقال آب، آب چشمه کوهرنگ تا ساعات آینده وارد مدار می‌شود، در شهرکرد فشار آب کم شد، اما قطعی رسمی توسط اداره آب نداشتیم و آب به‌طور طبیعی قطع شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: وزارت نیرو باید به دور از سیاسی‌کاری و جنجال یک برنامه‌ریزی دقیق برای تأمین و توزیع آب در مناطق مختلف کشور داشته باشد، وزارت نیرو متولی مسئول تامین آب شرب در کشور است.

وی با اشاره به اینکه شبکه آبرسانی چهارمحال و بختیاری فرسوده است و با پِرت آب مواجه هستیم، بیان کرد: باید به سمت اصلاح شبکه برویم، ادارات مربوطه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

حسین‌میرزایی با تأکید بر اینکه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در چهارمحال و بختیاری اجرا شود، بيان کرد: باید با هدایت آب‌های سطحی به سمت مرغزارهای شهرکرد، سفره‌های آب زیرزمینی تغذیه شود تا شاهد شکل‌گیری کانون ریزگرد نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه ارزیابی خسارات سیل در استان در حال انجام است، بیان کرد: آواربرداری منازل آسیب‌دیده از سیل در مناطق سیل‌زده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است، مسئولان تا زمان رفع کامل مشکلات در کنار مردم خواهند بود.

وی تأکید کرد: مسئولی موفق است که مشکلات را به‌صورت میدانی دنبال کند، مسئولان نباید فقط شعار بدهند يلكه در کنار مردم باشند، با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی بن به بروجن اب شرب نیمی از جمعیت استان تأمین می‌شود.

حسین‌میرزایی با تأکید بر اینکه مسائل پدافندی باید در تمامی مسائل مدنظر قرار بگیرد، بیان کرد: باید تمامی پروژه‌ها پیوست پدافندی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha